آخرین اخبارافغانستانروند صلحسیاستصلح

رییس جمهور پس از صلح برای خود نقشی در نظر نگرفته- صالح

امرالله صالح معاون نخست ریاست جمهوری می‌گوید که رییس جمهور غنی در پساصلح نقشی برای خودش در نظر ندارد. او تاکید کرده که طرح صلح آقای غنی عمیق‌ترین طرحی است که تاکنون دیده است.


به گزارش خبرگزاری دید، معاون اول رییس جمهور گفته است که در مسئله صلح افغانستان خواهان تضمین منطقه‌ای و جهانی است تا معامله‌ای صورت نگیرد که یک گروه بر کشور مسلط شود.
امرالله صالح گفته که طرح صلح اشرف غنی،‌ عمیق‌ترین طرحی‌ست که تاکنون دیده است.
معاون رییس جمهور افزوده که اشرف غنی نقش خود را «صلح‌ساز می‌بینند در پسا صلح نقشی برای خود تدارک ندیده».
این اظهارات در حالی مطرح می‌شود که رییس جمهور اشرف غنی طرح خود برای صلح افغانستان را تشریح کرد که برگزاری انتخابات زودهنگام، ایجاد حکومت صلح و برگزاری لویه جرگه از موضوعات مهم این طرح است. او گفت که حاضر است در انتخابات پیش از وقت آینده، اشتراک نکند.
رییس جمهور در این طرح خود گفته که برای تامین صلح، اگر نیاز باشد حاضر است که انتخابات زودهنگام برگزار شود.
آقای غنی بیان کرده است که اقتدار ملی باید به گونهٔ مشروع و بر اساس ارادهٔ مردم تحویل داده شود و بدون انتخابات مشروعیت زیر سوال قرار می‌گیرد.
غنی گفت که شایعاتی به میان آمده است که گویا شماری از افراد که در راس آن خودش قرار دارد، می‌خواهند که تا پایان دوره ریاست جمهوری در قدرت باقی بماند، اما او گفت آماده است در انتخابات آیندهٔ پیش از وقت، اشتراک نکند.
طرح صلح اشرف غنی که به نام «دستیابی به موفقیت نهایی» نام‌گذاری شده است، دارای سه بخش «ثبات سیاسی، ایجاد حکومت صلح و مشوره درباره صلح برای دستیابی به موفقیت نهایی» است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا