آخرین اخباراسلایدشوافغانستانخبر های مهمسیاست

زلمی خلیلزاد جزئیات سفرش را به منطقه، با ارگ شریک ساخت

زلمی خلیلزاد نماینده خاص وزارت امور خارجه ایالات متحده امریکا در خصوص صلح افغانستان، جزئیات سفرش را با رییس‌ جمهور غنی شریک ساخت.

زلمی خلیلزاد نماینده خاص وزارت امور خارجه ایالات متحده امریکا در خصوص صلح افغانستان، جزئیات سفرش را با رییس‌ جمهور غنی شریک ساخت.
محمد اشرف غنی رییس جمهور کشور با زلمی خلیلزاد نماینده خاص وزارت امور خارجه ایالات متحده امریکا در خصوص صلح افغانستان، دیدار کرد.
به گزارش خبرگزاری دید، در این دیدار که روز گذشته در ارگ انجام شد جنرال عبدالرشید دوستم معاون اول رییس‌ جمهور، محمد سرور دانش معاون دوم رییس‌ جمهور، داکتر عبدالله عبدالله رییس اجرایی، اعضای تیم مذاکره کنندۀ حکومت با طالبان و شماری از شخصیت‌های ملی و رهبران احزاب سیاسی حضور داشتند.
در این دیدار آقای خلیلزاد جزئیات سفرش را به کشورهای منطقه، هند، چین و امارات متحده عربی ارائه کرده، گفت که هدف سفرش به کشورهای منطقه ایجاد اجماع منطقوی به منظور آغاز پروسه صلح بود و پس از سفر به کابل به این سفرها ادامه خواهد داد.
همچنان آقای خلیلزاد در این دیدار به پرسش‌های مطرح شده از سوی اشتراک کننده‌گان، پاسخ داد.
محمد اشرف غنی از تلاش‌های آقای خلیلزاد در راستای آغاز مذاکرات صلح با طالبان ستایش کرده گفت که در افغانستان اجماع کامل برای آوردن صلح وجود دارد. هر دو جانب بر آغاز پروسه صلح تحت مالکیت افغانستان تاکید کردند.
قرار بود زلمی خلیلزاد روز گذشته به اسلام‌آباد برود، ولی شامگاه آن روز سفارت امریکا در کابل اعلام کرد که او به کابل آمده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا