آخرین اخباراقتصاد و توسعهجهان

زمین لرزه در ترکیه و یونان؛ ۲۴ کشته و ۸۰۰ زخمی

در پی زلزله شدیدی که شامگاه روز جمعه، ترکیه و شماری از شهرهای یونان را به لرزه انداخت، دست‌کم ۲۴ تن جان باخته‌ است. آژانس خبری ترکیه اعلام کرد که تاکنون ۸۰۰ تن در اثر این زمین‌لرزه زخم برداشته است.


به نقل از یورو نیوز، بر اساس آخرین آمار رسمی ارائه شده از سوی مرکز مقابله با حوادث غیرمترقبه ترکیه این زمین لرزه در ازمیر، ۲۴ نفر در مناطق ساحلی غرب ترکیه کشته شده و دو نوجوان هم در جزیره ساموس یونان پس از فروریختن دیوار بر روی آنها جان خود را از دست دادند.
آژانس حوادث ترکیه اعلام کرده تاکنون ۸۰۰ نفر در این کشور زخمی شده‌ است و ده‌ها نفر توسط تیم‌های امداد و نجات با استفاده از هلی‌کوپتر و وسایل امداد و نجات در حال تلاش برای جستجوی بازماندگان هستند. بر اساس اعلام این سازمان ترکیه‌ای، عملیات جستجو و نجات در ۱۷ ساختمان ادامه دارد.
قدرت این زمین لرزه که کانون آن در عمق ۱۷ کیلومتری زمین اعلام شده از سوی اداره لرزه نگاری آمریکا ۷ و توسط مرکز لرزه‌نگاری اروپا و مدیترانه ۶.۹ ریشتر اعلام شده است.
این در حالیست که رسانه‌های ترکیه قدرت زمین لرزه یاد شده را که سبب فروریختن و تخریب ساختمان‌ها در برخی شهرهای ولایت ازمیر شده ۶.۶ در مقیاس ریشتر عنوان کرده‌اند.
زمین لرزه در دریای اژه همچنین سبب وقوع سونامی در شهرهای ساحلی ترکیه و یونان شده است. از سواحل جنوب غربی ترکیه و مناطق ساحلی ولایت ازمیر و نیز جزیره ساموس یونان به عنوان مناطقی نام برده می‌شود که تحت تاثیر این زمین لرزه و سونامی پس از آن قرار گرفته‌اند.
برخی رسانه‌های ترکیه اعلام کرده‌اند که سونامی سیلاب را به کوچه و خیابان‌های شهرستان سفری‌حصار سرازیر کرده و بیش از ۲۰ ساختمان نیز در این شهرستان تخریب شده‌اند.
تصاویری که رسانه‌های ترکیه از شهر ازمیر منتشر کرده‌اند نشان می‌دهد که بسیاری از شهروندان از بیم پس‌لرزه‌های پس از زمین لرزه شدید روز جمعه به خیابان‌ها آمده‌اند و برخی نیز به مناطق حادثه‌ دیده رفته تا به زیر آوار ماندگان کمک کنند.
والی ازمیر گفته است که دولت با تمام قوا برای کمک به شهروندان حادثه دیده بسیج شده و مدعی شده که هیچ ساختمانی وجود ندارد که امدادگران ولایت وارد آن نشده باشند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا