آخرین اخبارافغانستانامنیت و حوادث

زندانیان رهاشده طالبان هسته ترور را تشکیل داده‌اند

امرالله صالح معاون اول ریاست ‌جمهوری می‌گوید سه زندانی رهاشده طالبان، هسته ترور را در ولسوالی قره‌باغ کابل تشکیل داده‌اند. پیش از این نیز، حکومت اعلام کرده بود که زندانیان رهاشده گروه طالبان به میدان جنگ برگشته‌اند.

به گزارش خبرگزاری دید، آقای صالح این خبر را امروز چهارشنبه( ۱۹ قوس) در گزارش جلسه شش‌ونیم بامداد، همگانی کرده است، وی نگاشته است: «سه نفر از عفو شده‌های‌طالبان اکنون هسته مرکزی ترور را در قره باغ تشکیل می‌دهند».
معاون اول ریاست‌ جمهوری از این افراد به نام‌های قاری سردار و قاری ذبیح‌الله یاد کرده است. وی اضافه کرده است که «این سه نفر تحت تقیب قرار دارند و به‌زودی هیچ خواهند شد».
همچنان امرالله صالح خاطرنشان کرده است که «تقریباً اشراف همگانی بالای تمام رها شده‌های ناسپاس داریم».
پیش از این، حکومت افغانستان به هدف شروع مذاکرات میان‌افغانی، پنج هزار زندانی گروه طالبان را از بند آزاد کرد. اما، پس از رهایی این زندانیان، حکومت افغانستان و به ویژه ریاست عمومی امنیت ملی و شورای امنیت ملی کشور اعلام کردند که زندانیان رهاشده طالبان به میدان جنگ برگشته و مشغول نبرد با نیروهای امنیتی و دفاعی می‌باشند.
از سویی هم، به تازگی گروه طالبان خواستار رهایی ۷ هزار زندانی دیگر خود از زندان‌های حکومت افغانستان شده است؛ اما حکومت افغانستان می‌گوید رهایی زندانیان باقی‌مانده این گروه کمکی به روند صلح نمی‌کند.
رحمت‌الله اندر سخنگوی شورای امنیت ملی در این خصوص گفته است: حکومت افغانستان با رهایی پنج هزار زندانی طالبان زیر فشار و انتقاد قرار گرفته است، و در عین حان زندانیان آزادشده این گروه به میدان جنگ برگشته‌اند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا