آخرین اخبارافغانستانورزش

زن محمد علی کلی در کابل ورزشگاه معیاری می‌سازد

خبرگزاری دید: خلیله کاماچو علی زن محمد علی کلی قهرمان سنگین وزن مشت‌زنی جهان در سفری به افغانستان گفت که در کابل یک روزشگاه بزرگ و معیاری می‌سازد.


شورای عالی مصالحه‌ ملی با انتشار خبرنامه‌ای گفته است که کاماچوعلی این موضوع را در دیدار با عبدالله عبدالله، رییس این شورا در کابل مطرح کرده است.
به نقل از خبرنامه، وی گفته که برای ساخت یک ورزشگاه و دیدار با ورزشکاران افغانستان به کابل آمده است.
همسر محمدعلی کلی ابراز خرسندی کرده است که افغانستان در بخش ورزش به پیشرفت‌های قابل ملاحظه دست یافته است.
وی تأکید کرده است که افغانستان و مردم این کشور جایگاه ویژه‌ای در قلب او و خانواده‌اش دارند و همیشه در تلاش بوده تا در بخش ورزش و رشد آن در خدمت مردم این کشور باشد.
عبدالله عبدالله ضمن قدردانی از حمایت خلیله کاماچوعلی از جامعه‌ ورزشی و مردم افغانستان، گفته است که مردم افغانستان محمدعلی کلی و شخصیت استثنایی او را دوست دارند.
وی افزوده است که مردم افغانستان از این قهرمان سنگین‌وزن مشت‌زنی جهان به ‌عنوان یک ورزشکار، قهرمان و شخصیتی با ویژگی‌های انسانی منحصر به فرد احترام قایل‌اند.
عبدالله تأکید کرده است: «کم‌تر کسی را می‌توان در افغانستان یافت که با نام و کارنامه‌های او (محمدعلی کلی) آشنایی نداشته باشد».
کاسیوس کلی معروف به محمدعلی کلی قهرمان سنگین‌وزن مشت‌زنی جهان بود. از او به‌عنوان «افسانه‌ تکرارنشدنی در دنیای مشت‌زنی» و «مشهورترین آدم دنیا» یاد می‌شود. او در سال ۱۹۴۲ در ایالت کنتالی امریکا به دنیا آمد و در سن ۷۴ سالگی بر اثر اختلالات تنفسی در ایالت آریزونای این کشور درگذشت.
محمدعلی کلی در سال ۲۰۰۲ میلادی به‌ عنوان سفیر صلح سازمان ملل متحد به افغانستان سفر کرده بود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا