آخرین اخبارجهانصحت

سازمان جهانی صحت از مهار کرونا تا پایان ۲۰۲۲ مشروط به توزیع عادلانه واکسین خبر داد

جهان / آخرین خبر / صحت
خبرگزاری دید: رییس سازمان جهانی صحت می‌گوید که اگر توزیع واکسین عادلانه باشد، همه گیری کرونا تا پایان ۲۰۲۲ مهار خواهد شد.

پایگاه خبری هیل در گزارشی گفته، تدروس آدهانوم دبیرکل سازمان جهانی صحت در سخنرانی به مناسبت آغاز سال ۲۰۲۲ میلادی گفت: همزمان با اینکه جهان وارد سومین سال پاندمی کرونا می‌شود، تمامی ابزارها برای پایان دادن به این پاندمی در دسترس است.
اما وی تاکید کرد که «ناسیونالیزم محدود» و «احتکار واکسین» مانع پایان دادن به پاندمی کرونا می‌شود و منجر به ظهور سویه جدید کرونا با سرعت سرایت بالا موسوم به “اومیکرون” شده است.
تدروس آدهانوم تصریح کرد: هرچه نابرابری بیشتر ادامه داشته باشد، خطرات ابتلا به این ویروس به صورتی که ما نمی‌توانیم از آن پیشگیری و یا آن را پیش‌بینی کنیم، بیشتر می‌شود. اگر به نابرابری پایان دهیم، به پاندمی کرونا پایان خواهیم داد. ما به نوبه خود جان انسان‌ها را نجات می‌دهیم، فشار را از سیستم‌های بهداشتی کم می‌کنیم و به کادر درمان که در دو سال گذشته تلاش‌های خستگی‌ناپذیر و فداکاری‌های زیادی انجام داده‌اند، کمی استراحت می‌دهیم.
وی گفت: سال ۲۰۲۱ میلادی سال بسیار دشواری بود اما متوجه شدم که خیلی چیزها برای شکرگزاری وجود دارد. اگرچه هیچ کشوری به طور کامل از پاندمی کرونا خارج نشده است، اما ما ابزارهای جدید بسیاری برای پیشگیری و درمان کووید ۱۹ در اختیار داریم. همزمان با اینکه وارد سومین سال از پاندمی کرونا می‌شویم، مطمئنم که امسال سالی است که به این پاندمی پایان خواهیم داد. اما تنها در صورتی که دست به دست یکدیگر دهیم و با هم همکاری کنیم.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا