آخرین اخباراسلایدشوجهانسیاست

سازمان ملل: طالبان روابط شان را با القاعده قطع نکرده‌اند

سازمان ملل متحد می‌گوید گروه طالبان روابطش را با شبکه تروریستی القاعده که یکی از شرایط مهم توافق‌نامه صلح است، قطع نکرده است.


به گزارش خبرگزاری دید، سازمان ملل متحد در گزارشی امروز دوشنبه(۱۲ جوزا) می‌گوید طالبان تاکنون با القاعده قطع رابطه نکرد‌اند.
در گزارش ملل متحد آمده است که شبه‌نظامیان طالبان یکی از شرایط مهم توافق‌نامه صلح با ایالات متحده را برآورده نکرده و با القاعده ارتباط دارد.
طبق این گزارش، القاعده بین ۴۰۰ تا ۶۰۰ اوپراتورهای فعال در ۱۲ ولایت افغانستان دارد و کمپ‌های آموزشی در شرق این کشور را اداره می‌کنند.
سازمان ملل همچنان نسبت به پایبندی طالبان به توافق صلح، انجام اقدامات ضدتروریستی و آغاز مذاکرات با رهبران افغانستان برای دستیابی به آتش‌بس دایمی بدبین است.
ملل متحد در گزارش خود می‌افزاید: «نشانه‌های اولیه حاکی از آن است که بسیاری، اگر همه نباشد، این اهداف چالش برانگیز خواهد بود».
گفتنی است که ایالات متحده برای از بین بردن شبکه تروریستی القاعده در سال ۲۰۰۱ به افغانستان آمد و طی ۱۹ سال هزینه‌های جانی و مالی را متقبل شده است. طالبان در توافق‌نامه فبروری متعهد شده بودند که روابط خود را با دیگر گروه‌های تروریستی، به خصوص شبکه تروریستی القاعده و داعش-شاخه خراسان قطع کرده و علیه آن‌ها اقدام می‌کنند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا