آخرین اخبارافغانستانصحت

ساعات کاری طولانی کشنده است

خبرگزاری دید: بر بنیاد پژوهش‌های سازمان جهانی صحت ساعات کاری طولانی کشنده بوده و بازدهی مفید نیز ندارد. این سازمان گفته که سالانه هزاران تن از اثر کارهای طولانی زندگی خود را از دست می‌دهند و این روند با شیوع ویروس کرونا سرعت یافته است.


سازمان جهانی صحت می‌گوید که از هر ۱۰ نفر در جهان یک نفر ۵۵ ساعت یا بیشتر از آن در هفته کار می‌کند.
بر بنیاد این تحقیق، در سال ۲۰۱۶ بیش از ۷۴ هزار تن از اثر قرار گرفتن در معرض ساعت‌های طولانی کار جان شان را از دست داده‌اند.
جیان لی استاد دانشگاه در این باره گفت:ما دریافتیم که ۵۵ ساعت یا بیشتر کار کردن در هفته، خطر مرگ ناشی از بیماری‌های قلبی پس از ۱۰ سال ۱۷ درصد افزایش می‌یابد.
او افزوده: این تحقیق بر بنیاد یافته‌هایی از ۳۴۰۰۰۰ شرکت کننده در ۲۲ مطالعه گروهی در سطح جهان بوده است. ما همچنین دریافتیم ۵۵ ساعت کار یا بیشتر در هفته خطر سکته مغزی را ۳۵ درصد افزایش می‌دهد.
تحقیق این سازمان نشان می‌دهد که در سال ۲۰۱۶ حدود ۴۸۰ میلیون تن در جهان بیشتر از ۵۵ ساعت در هفته کار می‌کنند و از شروع قرنطین در شماری از کشورها ۱۰ درصد این رقم بیشتر شده است.
فرانگ پگاه یک مامور تخنیکی در این باره گفت: اگر ما واقعاً ساعت‌های زیاد کار کنیم استرس بیشتر پیدا می‌کنیم و کمتر مفید واقع می‌شویم نسبت به آن که ساعت کم و با صحت خوب کار کنیم. بنا براین گزینش هوشمندانه خواهد بود که جریان ساعت‌های کاری مان را بیشتر نسازیم.
با لمس کردن صفحه کلید کامپیوتر و ساعت‌ها نشستن روی چوکی اداری، تصویری است که برای خیلی‌ها آشنا است اما انجام کارهای طولانی مدت همه ساله باعث کشته شدن صدها هزار نفر می‌شود.

نوشته های مشابه

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا