آخرین اخبارافغانستانامنیت و حوادث

سال آینده «خونین‌ترین بهار» برای طالبان خواهد بود

مسئولان ارتش در غرب کشور هشدار می‌دهند که گروه طالبان با گسترش حملات و ترورهای هدفمند برای جنگ خونین در سال آینده آماده می‌شوند.


به گزارش خبرگزاری دید، عبدالرئوف ارغندیوال فرمانده قول اردوی ۲۰۷ ظفر این موضوع را امروز شنبه (۲۵ دلو) در مراسم معرفی عصمت‌الله غروال فرمانده لوای اول قول اردوی ۲۰۷ ظفر مطرح کرده است.
او خطاب به سربازان ارتش گفته است که «ما در انتظار یک جنگ خونین در سال آینده قرار داریم و ما باید آمادگی این جنگ خونین را داشته باشیم».
او همچنان در پیام هشدارآمیز به گروه طالبان، گفت در صورتی که از خشونت دست برندارند، بهار سال آینده «خونین‌ترین بهار» برای این گروه خواهد بود.
فرمانده قول اردوی ۲۰۷ ظفر در بخشی از صحبت‌هایش گفت که در زمستان سال جاری نه تنها حملات طالبان کاهش نداشته، بلکه در ولایت‌های غور، فراه و بخش‌هایی از هرات افزایش نیز داشته است.
ارغندیوال علاوه کرد که در جریان عملیات‌های سال جاری، حدود یک‌هزار و ۲۰۰ عضو گروه طالبان کشته و یک‌هزار و ۶۰۰ عضو دیگر این گروه زخمی شده‌اند.
در همین حال، سید عبدالوحید قتالی والی هرات در این مراسم گفت که در جریان سال جاری نیروهای امنیتی حدود ۶۰۰ حمله‌ طالبان را در این ولایت دفع کرده‌اند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا