آخرین اخبارافغانستانسیاست

سخنگوی طا-لبان از سازمان کشورهای اسلامی خواست حکومت آنان را به رسمیت بشناسد

خبرگزاری دید: سخنگوی طا-لبان با اشاره به نشست اعضای سازمان همکاری اسلامی در پاکستان، از این سازمان خواست که حکومت آنان را به رسمیت بشناسد.

ذبیح‌الله مجاهد سخنگوی حکومت سرپرست طا-لبان، روز جمعه(۱۹ قوس) در گفت‌وگو با عرب نیوز ضمن استقبال از نشست سازمان همکاری اسلامی که در مورد افغانستان برگزار می‌شود، گفته است که طا-لبان خواهان روابط خوب با کشورهای عضو این سازمان هستند.
مجاهد از اعضای این سازمان خواسته که از حکومت سرپرست طا-لبان حمایت کنند و آن را به رسمیت بشناسند.
وی به این رسانه گفته است: «ما برادر آن‌ها هستیم و آن‌ها باید از ما حمایت کنند و دولت افغانستان را به رسمیت بشناسند. ما به شناسایی، حمایت و همکاری آن‌ها نیاز داریم».
ذبیح‌الله مجاهد در حالی خواهان به رسمیت شناختن حکومت سرپرست طا-لبان از سوی کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی شده است که به‌ تازگی سازمان ملل قطع‌نامه‌ای را به تصویب رسانده است که براساس آن روند به رسمیت شناختن طا-لبان به تعویق می‌افتد.
طا-لبان در بیست‌وچهارم ماه اسد سال جاری کنترول کابل را به دست گرفتند. از آن زمان تاکنون بارها تلاش کرده‌اند تا حمایت جامعه جهانی را کسب کنند، اما این تلاش‌ها موثر نبوده است.
جامعه جهانی معتقد است که طا-لبان شرایط‌شان را عملی نکرده‌اند، از این رو از به رسمیت شناختن و تعامل با حکومت طا-لبان خودداری کرده‌اند.
مهم‌ترین شروط‌ جامعه جهانی برای به رسمیت شناختن حکومت طا-لبان، رعایت حقوق بشر، تأمین امنیت، تشکیل دولت فراگیر و رعایت حقوق زن بوده است.
قرار است نشست سازمان همکاری اسلامی ۱۹ دسمبر در اسلام‌آباد برگزار شود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا