آخرین اخبارافغانستانامنیت و حوادث

سخنگوی قوای مسلح: در هفت ولایت دو هزار و ۳۶۷ طالب کشته شده است

سخنگوی قوای مسلح کشور طی کنفرانس خبری می‌گوید که طی عملیات‌های نیروهای امنیتی در هفت ولایت دو هزار و ۳۶۷ جنگجوی طالب کشته شده است.


به گزارش خبرگزاری دید: اجمل عمر شینواری سخنگوی قوای مسلح افغانستان امروز چهارشنبه (۱۶ سرطان) می‌گوید که نیروهای امنیتی و دفاعی اخیراً ۲۷۸ عملیات مشترک، مستقل، هوایی و ویژه را در هفت ولایت راه‌اندازی کرده‌اند. او مشخص نکرد که این عملیات‌ها در چند روز یا هفته راه‌اندازی شده است.
آقای شینواری در یک نشست خبری در مرکز اطلاعات و رسانه‌های حکومت صحبت می‌کرد، گفت که در نتیجه‌ این عملیات‌ها، دوهزار و ۳۶۷ جنگ‌جوی طالب کشته و یک‌هزار و ۴۱۲ جنگ‌جوی دیگر این گروه زخمی شده‌اند.
شینواری افزود که در جریان این عملیات‌ها ۱۸۲ نفر به‌ شمول هشت عضو گروه داعش بازداشت و ۱۶۵ حلقه ماین که از سوی طالبان به‌ منظور هدف قراردادن نیروهای امنیتی و غیرنظامیان جاسازی شده بود، کشف و خنثا شده است.
از سویی هم، سخنگوی قوای مسلح گفت که گروه طالبان اخیراً پنج حمله‌ انتحاری و ۷۰ مورد انفجار ماین را انجام داده‌اند که در نتیجه‌ آن، ۴۳ غیرنظامی کشته و ۱۷۰ غیرنظامی دیگر زخمی شده‌اند.
گروه طالبان تاکنون در این باره واکنش نشان نداده است.
آقای شینواری گفت که وضعیت در اکثر ولایات زیر کنترول است و نیروهای امنیتی و دفاعی به ‌زودی با راه‌اندازی عملیات‌های تعرضی، دستاوردهای خوبی خواهند داشت. او گفت که نیروهای امنیتی و دفاعی تا کنون ۱۴ ولسوالی را از طالبان پس گرفته‌اند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا