آخرین اخبارآزادی بیانافغانستانحقوق بشرزنانسیاست

«سخن گفتن جرم نیست»؛ اعتراض زنان در حمایت فیض‌الله جلال

خبرگزاری دید: زنان معترض در کابل در با حمل شعارهایی در واکنش به بازداشت فیض‌الله جلال استاد دانشگاه کابل، می‌گویند که «سخن گفتن جرم نیست» و خواستار رهایی او از بند طا-لبان شدند.

این زنان که امروز یک‌شنبه( ۱۹ جدی) در شهر کابل تجمع کرده بودند، شعار دادند که صدای «جلال صدای ملت است و سخن گفتن جرم نیست». معترضان همچنین گفتند که آقای جلال مجرم نیست.
آنان از طا-لبان خواستند که هرچه زودتر این استاد دانشگاه را رها کنند.
در شبکه‌های اجتماعی نیز کارزاری برای رهایی آقای جلال راه‌اندازی شده است.
سازمان عفو بین‌الملل و دیدبان حقوق بشر هم بازداشت او را محکوم کرده و خواستار رهایی فوری و بدون قید و شرط او شده‌اند.
همچنین فدراسیون نهادهای ژورنالیستان و رسانه‌های افغانستان بازداشت فیض‌الله جلال، استاد دانشگاه کابل توسط طا-لبان را مصداق محدودیت آزادی بیان خوانده و خواستار رهایی او شده است.
اما قاری یوسف احمدی رییس مرکز رسانه‌های طا-لبان آقای جلال را متهم به تحریک مردم به شورش کرده و گفته است: « ما از آن (جلال) حمایت نمی کنیم زیرا (کار او) با روزنامه نگاری و آزادی بیان مغایرت دارد و وجهه رسانه‌ها را تضعیف می‌کند».
او گفته است هرکسی که نسبت به «نظام اسلامی» کنونی کینه‌ورزی و مردم را علیه همدیگر تحریک کند، نمی‌توان او را استاد یا تحلیل‌گر گفت.
فیض‌الله جلال چندی پیش در یک گفت‌وگوی زنده‌ تلویزیونی به شدت از طا-لبان انتقاد کرده‌ بود.
او در این برنامه از حرف‌های تند علیه محمدنعیم وردک، از سخن‌گویان دفتر سیاسی طا-لبان در قطر که در این گفت‌وگو حضور داشت، مطرح کرد و وردک را «گوساله» خوانده بود.

نوشته های مشابه

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا