آخرین اخبارافغانستانامنیت و حوادثسیاست

سفارت امریکا حملات تهاجمی خشونت‌بار طالبان را محکوم کرد

سفارت امریکا در کابل بار دیگر حملات تهاجمی طالبان را علیه شهرهای افغانستان خشونت‌بار خوانده و آن را محکوم کرد.


به گزارش خبرگزاری دید، سفارت امریکا در کابل امروز یکشنبه(۱۷ اسد) در بیانیه‌ای اقدامات طالبان را برای تحمیل اجباری حکومت خود غیرقابل قبول و مغایر با ادعای شان در حمایت از حل و فصل روند صلح دوحه خواند.
این سفارت با محکوم کردن حملات تهاجمی خشونت‌بار طالبان علیه شهرهای افغانستان گفت: این (حملات) شامل تصرف غیرقانونی زرنج، مرکز ولایت نیمروز افغانستان، حمله به شبرغان، مرکز ولایت جوزجان دیروز و امروز و تلاش‌های مداوم برای تصرف لشکرگاه در هلمند و مراکز ولایت‌‌های دیگر است.
بیانیه افزود: این اقدامات طالبان برای تحمیل اجباری حکومت خود غیرقابل قبول است و با ادعای شان برای حمایت از حل و فصل مذاکره در روند صلح دوحه مغایرت دارد. آن‌ها بی‌اعتنایی عمیق به رفاه و حقوق غیرنظامیان را نشان می‌دهند و بحران انسانی این کشور را تشدید می‌کنند.
سفارت امریکا در کابل از طالبان خواست که با آتش‌بس دایمی و همه‌جانبه موافقت کنند و به طور کامل در مذاکرات صلح شرکت کنند تا به رنج مردم افغانستان پایان داده و راه را برای حل و فصل سیاسی فراگیر هموار سازند.
گفتنی است که این بیانیه پس از آن منتشر می‌شود که بمب‌افکن بی-۵۲ شب گذشته مواضع طالبان را در شهر شبرغان و سایر نقاط دیگر بمباران کردند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا