آخرین اخباراسلایدشوافغانستانامنیت و حوادثسیاست

امرالله صالح:

سفارت پاکستان تعداد ویزای روزانه‌اش را واضح سازد/ ۶۰۳ بلندمنزل در کابل فلتر نصب نکند، رهبری اداره محیط زیست برکنار می‌شود

معاون اول ریاست جمهوری هشدار داده است که اگر در فصل سرما ۶۰۳ بلند منزل در شهر کابل فیلتر نصب نکنند، مسئولان بلندپایه اداره ملی حفاظت از محیط زیست سبکدوش خواهند شد. گفته شده که این بلندمنزل‌ها عامل ۴۰ درصد آلودگی هوای شهر کابل در زمستان هستند.

به گزارش خبرگزاری دید، امرالله صالح چهاردهمین تصمیمش را پس از عهده‌دار شدن مدیریت امنیت کابل صبح امروز یک‌شنبه ( ۱۱ عقرب) در صفحه‌ رسمی فیسبوک خود همگانی کرده است.
صالح خطاب به رهبری اداره ملی حفاظت از محیط زیست گفته است که در مورد نصب فیلتر تصفیه‌کننده‌ دود به مالکان بلندمنزل‌ها و همچنان کنترل سایر منابع آلوده‌کننده‌ هوا به مردم اطلاع بدهد.
به گفته‌ او، با فرارسیدن زمستان، شهروندان کابل از آلودگی این شهر نگرانند. او تأکید کرده است که حکم رییس‌ جمهور اشرف غنی در مورد کنترول منابع آلوده‌کننده‌ هوا صریح و واضح است و «از این مسئله به آسانی نمی‌گذریم».
این درحالی است که با نزدیک شدن فصل زمستان و ورود زغال‌سنگ تصفیه‌ناشده به شهر کابل، نگرانی شهروندان این شهر از آلودگی شدید هوا افزایش یافته است.
از سویی هم، معاون اول ریاست ‌جمهوری نوشته است که با آغاز روند ثبت موترهای بدون اسناد گمرکی و ترافیکی، شماری از مسئولان وزارت مالیه در این زمینه کارشکنی کرده‌اند.
امرالله صالح افزوده است که به این افراد هشدار داده شده است که عمل‌کردشان را اصلاح کنند، در غیر آن «اقدام سریع، قابل لمس و قابل سنجش» صورت خواهد گرفت.
آقای صالح از وزارت خارجه‌ کشور نیز خواسته است که از سفارت پاکستان در کابل بخواهد تا تعداد صدور روزانه‌ ویزا را مشخص کند. او توضیح داده است که حکومت می‌خواهد در صف متقاضیان ویزای پاکستان نظم ایجاد کند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا