آخرین اخبارافغانستانتحلیلسیاست

سفر اشرف غنی به هرات انتخاباتی نیست؟

در آستانه انتخابات ریاست جمهوری در ۳۱ حمل سال آینده قرار داریم و رییس جمهور یکی از نامزدان انتخابات است. آقای غنی باری به مردم هرات گفته بود از وی برای پنج سال دیگر حمایت کنند. او گفته بود که در پنج سال آینده باید برخی از پروژه‌ها در کشور تمام شود.


صبح امروز (پنج شنبه ۲۲ قوس) محمد اشرف غنی رییس جمهور کشور با شماری از مقامات حکومتی به منظور افتتاح راه لاجورد به هرات رفت. واکنش‌ها در برابر سفر اشرف غنی به هرات این است که او از امکانات دولتی برای تبلیغات انتخاباتی خود استفاده می‌کند.
بسیاری‌ها در مورد سفر رییس جمهور غنی می‌گویند که سفر او به هرات کاملاً انتخاباتی است. در آستانه انتخابات ریاست جمهوری در ۳۱ حمل سال آینده قرار داریم و رییس جمهور یکی از نامزدان انتخابات است. آقای غنی باری به مردم هرات گفته بود از وی برای پنج سال دیگر حمایت کنند. او گفته بود که در پنج سال آینده باید برخی از پروژه‌ها در کشور تمام شود.
چرا در مورد سفرهای ولایتی رییس جمهور این طور باور وجود دارد؟
ریاست جمهوری در یک سال اخیر، سرگرم تبلیغات انتخاباتی است. منابع سیاسی با انتقاد از اشرف غنی می‌گویند که حکومت حق ندارد از منابع دولتی به سود کمپاین انتخاباتی استفاده کند. حلقات نزدیک به رییس جمهور غنی، این روزها سخت سرگرم تبلیغات انتخاباتی است. با نزدیک شدن به انتخابات ریاست جمهوری، خیلی مقامات حکومت کناره‌گیری می‌کنند. به باور احزاب سیاسی عزل و نصب در حکومت وحدت ملی بسیار سیاسی و انتخاباتی است. براساس گزارش‌ها، قرار است شماری از افراد نزدیک به اشرف غنی در نهادهای دولتی تقرر حاصل کنند. به طور نمونه، به تازه‌گی عمر داوودزی وزیر داخله پیشین و از اعضای شورای حراست و ثبات از جانب رییس جمهور غنی به عنوان رییس دبیرخانه شورای عالی صلح و مشاور سیاسی ریاست جمهوری مقرر شده است.
به باور نویسنده، حکومت کنونی نباید از موضوع عزل و نصب‌ها استفاده انتخاباتی کند. این مسئله یک تخطی کلان است.
اختر سهیل- خبرگزاری دید

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا