آخرین اخباراسلایدشوافغانستانروند صلحسیاست

وزارت خارجه ایران:

سفر هیئت طالبان به تهران در هماهنگی با کابل بود/ از گفت‌وگوهای میان‌افغانی حمایت می‌کنیم

وزارت خارجه ایران اعلام کرده است که سفر اخیر هیئت طالبان به تهران برای رایزنی در مورد مذاکرات صلح با هماهنگی افغانستان صورت گرفته است.

به گزارش خبرگزاری دید، سعید خطیب‌زاده سخنگوی وزارت امور خارجه ایران امروز دوشنبه (۱۳ دلو) در نشست خبری گفت: سفر اخیر هیئت سیاسی طالبان به تهران در راستای گفت‌وگوهای جاری بین دولت افغانستان و این گروه صورت گرفت.
سخنگوی وزارت خارجه ایران همچنان گفت که سفر هیئت طالبان به تهران و دیدارها با مقامات ایرانی به مقامات افغانستانی گفته شده بود و وزارت خارجه افغانستان در جریان سفر هیئت طالبان قرار داشت.
آقای خطیب‌زاده در پاسخ این سوال که به رغم تروریستی خوانده شدن گروه طالبان از سوی وزیر امور خارجه ایران، چرا با هیئت آن گفت‌وگو شده، گفت: طالبان بخشی از واقعیت افغانستان است و دفتر سیاسی طالبان در دوحه و پاکستان و برخی جاهای دیگر به صورت رسمی فعالیت دارد. در مذاکرات مستقیم با حاکمیت و دولت مستقر افغانستان هستند. این سفر به اطلاع دولت افغانستان رسیده است.
وی افزود: درباره ماهیت و فعالیت‌های این گروه صحبت‌هایی است و ما شهدای خود را در مزار شریف فراموش نکردیم و این سفر هم در راستای گفت‌وگوهای جاری بین دولت افغانستان و این گروه صورت گرفت. همواره اعلام کرده‌ایم از گفت‌وگوهای بین‌الافغانی و فراگیر افغانستانی حمایت می‌کنیم و طالبان هم بخشی از این گروه‌ها هستند و طبیعی است به صورت کاملاً اعلام شده از قبل این سفر انجام شد.
سخنگوی وزارت خارجه ایران بیان کرد: دولت ایران با دولت افغانستان رابطه بسیار خوبی دارد و ما همواره از دستاوردهای ملت و دولت افغانستان حمایت کردیم و همه گفت‌وگوهای صورت گرفته به خواست و با اطلاع و برای تبادل و رایزنی است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا