آخرین اخباراسلایدشوافغانستانروند صلحسیاست

سفر هیئت طالبان در هماهنگی با دولت افغانستان صورت گرفته

وزارت امور خارجه در پیوند به سفر هیئت طالبان به اسلام‌آباد، می‌گوید که این سفر در مشورت با دولت افغانستان انجام شده است.
به گزارش خبرگزاری دید، وزارت خارجه امروز چهارشنبه (۲۶ قوس) با نشر خبرنامه‌ای گفته است که سفر هیئت سیاسی طالبان به پاکستان و دیدار با مقامات آن کشور در مشورت با دولت افغانستان انجام شده است.
وزارت خارج: «دیدار هیئت طالبان از اسلام‌آباد در مشورت با دولت جمهوری اسلامی افغانستان و در نتیجه‌ سفر عمران‌خان، نخست‌وزیر پاکستان به افغانستان انجام یافته است».

در اعلامیه تأکید شده که این سفر هیئت کمیسیون سیاسی طالبان بخشی از تلاش‌ها برای تقویت روند صلح و آشتی ملی در افغانستان می‌باشد. وزارت خارجه افزوده است که دولت افغانستان از این تلاش‌ها قدردانی می‌کند.
این وزارت گفته که افغانستان امیدوار است تا سفر این هیئت طالبان به پاکستان به مثابه گام‌های عملی و سازنده در راستای تحقق‌بخشیدن به «اهداف مورد نظر» مفید واقع شود.
در اعلامیه تأکید شده که دولت «توقعات برحق» مردم افغانستان را با دولت پاکستان در میان گذاشته و بر اهمیت کاهش فوری خشونت‌ها، تأمین آتش‌بس فراگیر و رسیدن به صلح پایدار از طریق مذاکرات سازنده تأکید می‌کند.
همچنان وزارت خارجه گفته است که کابل تلاش‌های اسلام‌آباد را در راستای تأمین صلح پایدار در افغانستان به دیده‌ قدر می‌نگرد.
روز گذشته سخنگوی دفتر سیاسی طالبان در قطر اعلام کرد که هیئت گروه طالبان به رهبری ملا عبدالغنی برادر عازم پاکستان شده و قرار است با مقامات بلندپایه آن کشور دیدار داشته باشد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا