آخرین اخباراسلایدشوخبر های مهمسیاستمنطقه

سفر کاظمی قمی به کابل؛ تهران نسبت به وضعیت افغانستان نمی‌توان بی‌تفاوت باشد

خبرگزاری دید: سخنگوی وزارت خارجه ایران با اشاره به سفر نماینده ویژه این کشور به افغانستان گفت: تهران نمی‌تواند نسبت به وضعیت مردم افغانستان بی‌تفاوت باشد
به نقل از فارس، سعید خطیب‌زاده سخنگوی وزارت امور خارجه ایران امروز دوشنبه(۸قوس) در نشست هفتگی گفت که کشورش در کنار مردم افغانستان خواهد ماند.

وی درباره سفر کاظمی قمی نماینده ویژه ایران به افغانستان نیز گفت:‌ این سفر در راستای گفت‌وگوهای ما با همه طرف‌های افغانستانی به شمول هیئت حاکمه سرپرستی افغانستان و طالبان بوده است. شرایط امروز افغانستان را خطیر می‌دانیم از حیث اینکه زمستان آغاز شده و مردم افغانستان در فشارهای اقتصادی شدید هستند.
به گفته خطیب‌زاده، ایران نمی‌تواند نسبت به وضعیت مردم افغانستان بی‌تفاوت باشد.
او افزود: تلاش کردیم گذرگاه‌ها را باز نگهداشته و مراودات صورت بگیرد.
این دیپلمات ارشد ایرانی ادامه داد: در کنار مردم افغانستان همچنان خواهیم بود. در سفر کاظمی قمی گفته شد هیئت حاکمه سرپرستی افغانستان مسئولیت خطیری در حفظ امنیت مرزهای افغانستان دارد.
خطیب‌زاده گفت: گروه‌‌های تروریستی در حال سر و سامان دادن اقدامات تروریستی هستند و داعش تهدید علیه امنیت افغانستان و منطقه است. به همکاری خود ادامه می‌دهیم که برای آینده افغانستان روزهای بهتری داشته باشیم.
این در حالی است که کاظمی قمی فرستاده ویژه رییس جمهور ایران برای افغانستان مدتی قبل به کشورمان سفر کرده و با مقامات ارشد طا-لبان از جمله ملابرادر معاون نخست وزیر و امیرخان متقی وزیر خارجه آنان دیدار و

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا