آخرین اخبارافغانستانسیاست

سفیر روسیه در کابل: از قبل می‌دانستیم که کابل بدون جنگ و خون ریزی سقوط می‌کند

خبرگزاری دید: سفیر روسیه در افغانستان گفته است که روسیه از قبل می‌دانست که ارتش افغانستان از دولت اشرف غنی حمایت نخواهد کرد و تصرف کابل توسط طالبان «آرام» خواهد بود.


به نقل از تاس، روسیه، چین و ایران از جمله کشورهایی بودند که پس از ورود طالبان به کابل در ۱۵ اگست همچنان در افغانستان ماندند، در حالی که امریکا و سایر کشورهای غربی در عملیات تخیله کارکنان سفارت‌های خود را به میدان هوایی کابل و بعد به دوحه قطر منتقل کردند.
دیمیتری ژیرنوف، سفیر روسیه در کابل در مصاحبه با تلویزیون روسیه۲۴ گفته است که «اطلاعاتی از منابع متعدد از جمله طالبان داشتیم که ورود طالبان به کابل صلح آمیز و بدون خونرویزی و تهدید به ماموریت دیپلمات‌ روسیه و کشورهای دیگر هم است».
سفیر روسیه مدعی شده که «ما از قبل اطلاعات کاملا متفاوت، اما موثق داشتیم». او افزود که «می‌دانستیم که ارتش از او (غنی) حمایت نمی‌کند، چراکه حقوق (معاش) سربازان را نمی‌داد».
به گفته او، کشورهای «با پیش بینی‌های غلط پیشرفت تحولات در افغانستان» پس از ورود طالبان به کابل از این کشور خارج شدند. این کشورها فکر می‌کردند که آقای غنی برای مدت طولانی در قدرت باقی خواهد ماند، زیرا ارتش افغانستان از او حمایت می‌کند و در جریان تسخیر پایتخت توسط طالبان، خونریزی زیادی خواهد شد.
آقای غنی رییس جمهور پیشین افغانستان که در روز ۱۵ آگست از کشور گریخت، چند روز بعد در پیامی گفت به خاطر جلوگیری از خونریزی از کشور خارج شده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا