آخرین اخبارافغانستانسیاستگزارش

سقوط سرپل برای شمال خطرجدی است

محمد نور رحمانی رییس شورای ولایتی سرپل در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دید، با انتقاد از حکومت مرکزی می‌گوید که بیش از ۶۰ درصد از خاک این ولایت در کنترول گروه طالبان قرار دارد.

اوضاع امنیتی و تحرکات گسترده گروه طالبان در ولایت سرپل برای باشندگان این ولایت تبدیل به یک نگرانی کلان گردیده است.
به گزارش خبرگزاری دید، منابع محلی و اعضای شورای ولایتی سرپل با ابراز نگرانی می‌گویند که احتمال سقوط این ولایت به دست طالبان وجود دارد و تاکید می‌کنند که سقوط این بخش کشور برای ولایات شمال نیز یک تهدید جدی محسوب می‌شود.
محمد نور رحمانی رییس شورای ولایتی سرپل در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دید، با انتقاد از حکومت مرکزی می‌گوید که بیش از ۶۰ درصد از خاک این ولایت در کنترول گروه طالبان قرار دارد.
رییس شورای ولایتی سرپل در مورد تلفات افراد ملکی اما چیزی نمی‌گوید.
ولسوالی سانچارک در سرپل از ولسوالی‌هایی به شمار می‌رود که به شدت ناامن است و طالبان در این بخش از کشور به گونه گسترده حضور دارند.
در نتیجه این ناامنی‌ها، صدها خانواده از ولسوالی به شهر مزار شریف مرکز ولایت بلخ مهاجر شده‌اند.
قول اردوی ۲۰۹ شاهین در مورد ناامنی‌های سرپل می‌گوید که نیروهای کمکی به این ولایت فرستاده شده است و به زودی گروه طالبان سرکوب خواهد شد.
یک عضو شورای ولایتی سرپل که نمی‌خواهد نامی از وی برده شود، تاکید می‌کند که قول اردوی ۲۰۹ شاهین در ارتباط به جنگ این ولایت بی‌تفاوت است.
سخنگوی والی سرپل می‌گوید اگر فکری به حال ناامنی‌های سرپل نشود، این ولایت سقوط خواهد کرد و پیامد این سقوط برای دیگر ولایات شمال خطر جدی محسوب خواهد شد.
سخنگوی والی سرپل چندی پیش گفته بود که هدف تحرکات گروه طالبان مسلط شدن بالای چاه‌های نفت است.
برخی از باشندگان سرپل که در شهر مزارشریف مهاجر شده‌اند، می‌گویند که اگر ولایت سقوط کند، بدون شک ولایت بلخ را نیز تهدید خواهد کرد.
با این همه، باشندگان سرپل می‌گویند که حکومت مرکزی در پیوند به اوضاع این ولایت سهل‌انگاری می‌کند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا