آخرین اخبارافغانستانامنیت و حوادثسیاست

سقوط کامل مزارشریف و حضور طالبان در اطراف روضه/ رسانه‌ها فعالیت ندارند

شب گذشته شهر مزارشریف به گونه کامل به دست طالبان سقوط کرد. اکنون گزارش‌ها از این شهر حاکی است که افراد طالبان در اطراف روضه گشت و گذار دارند و همچنان فعالیت رسانه‌ها در این شهر متوقف است.


به گزارش خبرگزاری دید، برخی منابع محلی در بلخ امروز یکشنبه( ۲۴ اسد) به خبرگزاری دید می‌گویند: پس از آن که شب گذشته (شنبه، ۲۳ اسد) مزارشریف به‌گونه‌ کامل به تصرف طالبان در آمد، این گروه پرچم‌های خود را در نقاط مختلف این شهر برافراشتند.
این منابع می‌گویند که تاکنون معلوم نیست که طالبان چه سیاستی در قبال مزارشریف اتخاذ می‌کنند، ولی اکنون نماینده رسانه‌ای طالبان در تلویزیون ملی بلخ حضور دارد.
بر اساس این گفته‌های این منبع، مسئول رسانه‌های طالبان به تمام خبرنگاران و مسئولان رسانه‌ها در بلخ اطلاع داده که در نشستی حاضر شوند و احتمال می‌رود که برای مردم مزارشریف کنفراس خبر داشته باشند.
مردم می‌گویند که صدای رنجرهای طالبان هم‌اکنون نیز در تمام شهر شنیده می‌شود. گزارش‌های تایید نشده حاکی از آن است که طالبان وارد خانه‌ فرهاد عظیمی والی بلخ شده‌اند اما جزئیات بیشتری از این رویداد در دسترس نیست.
تمام تاسیسات و ادارات نظامی بلخ نیز در اختیار طالبان قرار گرفته‌ و معلوم نیست با چه سرنوشتی مواجه می‌شوند.
پس از سقوط مزارشریف، تمام رسانه‌های تصویری و اکثر رسانه‌های صوتی در مزارشریف، نشرات‌شان را متوقف کرده‌اند؛ اما ۳ رسانه‌ رادیویی تنها تلاوت قرآن پخش می‌کنند.
باشندگان مزارشریف تاکنون از خانه‌های خود بیرون نشده‌اند، تمام شهر و کوچه‌ها خالی هستند و مردم در پشت دروازه‌های بسته نشسته‌اند.
با این حال، برخی مردم گفته‌اند که از خانه بیرون شده و باشندگان مناطق مختلف به زندگی خود ادامه می‌دهند.
گفتنی است که تاکنون اخبار و جزئیات دقیق از بلخ در دست نیست.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا