آخرین اخباراسلایدشوافغانستانسیاست

سنتکام: نگران اقداماتی هستیم که طالبان انجام‌ داده‌اند

رییس ستاد فرماندهی مرکزی ایالات متحده (سنتکام) گفته است که نگران اقدامات طالبان است که تا این لحظه انجام داده‌اند و اینکه خشونت‌های این گروه بسیار بلند است.

به گزارش خبرگزاری دید، جنرال کنت مک‌کنزی رییس سنتکام به تازگی گفته است که سطح خشونت‌ها در افغانستان همچنان بلند است و واشنگتن اقدامات طالبان و توافق‌نامه دوحه را به دقت بررسی می‌کند تا در آینده نزدیک راهی برای حرکت به جلو پیدا شود.
جنرال مک‌کنزی در گفت‌وگویی که به میزبانی انستیتوت خاورمیانه برگزار شده بود، گفته است: طالبان همچنان به خشونت‌ شدید و قتل‌های هدفمند در سراسر این کشور (افغانستان) و حملات مکرر علیه نیروهای افغان متوسل می‌شوند. در حالی که آن‌ها اکثراً از حمله به واحدهای ایتلاف و ایالات متحده اجتناب کرده‌اند، اما سطح خشونت‌ها بسیار بلند است و این عملی است که ما زیر نظر داریم.
وی با بیان اینکه دولت جدید در حال بازنگری توافق‌نامه دوحه است، افزود که برخی مواد توافق‌نامه از طالبان خواسته تا اقدام کنند.
رییس سنتکام در مورد خروج نیروهای خارجی گفته است که ایالات متحده مجبور است رویکرد مبتنی بر شرایط داشته باشد.
در مورد مذاکرات میان‌افغانی، وی گفته است که هر دو طرف باید برای امتیازدهی تمایل داشته باشند و ضروری است که راه سیاسی برای حرکت به جلو پیدا کنند.
جنرال مک‌کنزی خاطرنشان کرده است که واشنگتن نگران اقداماتی است که طالبان تا این لحظه انجام داده‌اند.
در مورد هدف ایالات متحده از آمدن به افغانستان، گفته است که هدف استراتژیک امریکا در افغانستان حفاظت خاکش از حملات توسط گروه‌های تروریستی، از جمله القاعده و در این اواخر داعش بوده است.
با این حال، رییس سنتکام گفته است که حل و فصل سیاسی بین گروه طالبان و جمهوری اسلامی افغانستان بهترین راه دستیابی به موفقیت است.
این سخنان را جنرال مک‌کنزی در حالی مطرح کرده است که لیندسی گراهام سناتور جمهوری‌خواه ایالات متحده نیز به تازگی از رویکرد خروج مبتنی بر شرایط اعلام حمایت کرد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا