آخرین اخبارافغانستانسیاست

سنتکام: پس از خروج از افغانستان، فشارها علیه القاعده و داعش را حفظ می‌کنیم

جنرال فرانک مک‌کنزی رییس فرماندهی مرکزی امریکا می‌گوید که این کشور پس از خروج از افغانستان فشارها علیه داعش و القاعده را حفظ می‌کند.


به گزارش خبرگزاری دید، جنرال کنت فرانک مک‌کنزی رییس فرماندهی مرکزی ایالات متحده (سنتکام) به تازگی در مصاحبه‌ای به میلیتری تایمز گفته است که امریکا افغانستان را ترک می‌کند، اما فشارها بر القاعده و داعش از آن سوی افق حفظ خواهد شد.
جنرال مک‌کنزی در مورد رویکر امریکا پس از خروج نیروها از افغانستان گفته است: ما بیرون می‌شویم. این حقیقت برای همه مشهود است و تنها چیزی که باقی می‌ماند که اگر ما بتوانیم از آن محافظت کنیم، سفارت مان خواهد بود، دیپلمات‌های ما که در آن‌جا (افغانستان) خواهد بود.
وی افزود که ایالات متحده از ارتش افغانستان از آن سوی افق پشتیابی خواهد کرد.
رییس سنتکام با اشاره به فعالیت‌های گروه‌های تروریستی بیان داشته است: یک چیزی که احتمالاً باید تأکید کنم این است که ما همچنان همه تلاش خود را انجام خواهیم داد تا فشار بر داعش و القاعده را از مکان‌های آن سوی افق حفظ کنیم. … این‌ها برنامه‌هایی است که در حال گفت‌وگو با وزیر دفاع در مورد آن‌ها هستم. قبلاً نیز گفتم كه چگونه این كار را خواهیم كرد، انجام این كار بسیار دشوار خواهد بود، … اما ناممکن نیست.
به گفته وی، در حال حاضر، آنچه ایالات متحده پس از خروج از افغانستان روی آن متمرکز است، این است که فشارها بر القاعده و داعش را حفظ کنیم.
وی افزوده است: هنگامی که این نهادها (گروه‌های تروریستی) تهدیدهای عملی علیه ایالات متحده باشند، ما آماده‌ایم که در صورت عدم توانایی شرکای افغان برای انجام این کار به آن‌جا برویم و اقدامی انجام دهیم.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا