آخرین اخبارافغانستاناقتصاد و توسعه

سکتور ترانسپورت در تلاش تبدیل کشور به چارراه منطقه است

بخش‌های ترانسپورت، خط آهن، هوانوردی، ترافیک و فواید عامه به گونه مشترک در برنامه «حسابدهی حکومت به ملت» اشتراک کردند.

بخش‌های ترانسپورت، خط آهن، هوانوردی، ترافیک و فواید عامه به گونه مشترک در برنامه «حسابدهی حکومت به ملت» اشتراک کردند.
به گزارش خبرگزاری دید، بربنیاد فرمان شماره ۱۱۶ رییس جمهور، بخش‌های ترانسپورت، خط آهن، هوانوردی، ترافیک وفواید عامه باهم مدغم گردیده و فعالیت‌های شان زیر چتر واحد وزارت ترانسپورت صورت می‌گیرد.
یما یاری سرپرست وزارت ترانسپورت گفت که همه این ادارات منحیث سکتور واحد با دیدگاهی که از سوی دولت ارایه شده است، برای تبدیل کردن افغانستان به چهار راه منطقه، فعالیت می‌کنند.
او گفت استراتژی ملی ترانسپورت که برای ۵ سال در نظر گرفته شده است روی سه اصل عمده از جمله تمویل وجوه مالی و سرمایه‌گذاری در سکتور جاده، تقویت شبکه و ازدیاد دسترسی به شبکه جاده و تقویت و بهبود شبکه جاده؛ متمرکز می‌باشد.
در همین حال، محمد یما شمس، رییس اداره خط آهن وزارت ترانسپورت گفت که این اداره در سال مالی ۱۳۹۷، بیش از ۳.۱ میلیارد افغانی عواید ثابت داشته است.
او گفت در این سال ۱۸۶ هزار واگن حامل کالاهای تجارتی از بندر حیرتان، ۲۸۵ هزار تن کالا از بندر آقینه و ۲۹۰ هزار تن از بندر تورغندی به داخل کشور انتقال یافته است.
محمد قاسم وفایی زاده، رییس اداره هوانوردی ملکی وزارت ترانسپورت نیز میزان عواید این اداره در سال مالی ۱۳۹۷ را بیش از ۸.۱ میلیارد افغانی عنوان کرد.
او از آغاز فعالیت کنترول رادار فضایی کشور به عنوان دستاورد عمده این اداره یاد نمود و گفت با استفاده از این سیستم، هر هواپیمایی که وارد حریم فضایی کشور می‌شود تحت نظر قرار می‌گیرد.
او با اشاره به آنکه مسدود شدن حریم فضایی پاکستان سیستم ترافیک هوایی منطقه را مختل کرده است گفت: با آنکه مسیر بدیل برای پرواز هواپیماها به دهلی نو در نظر گرفته شده است، اما افزود که اداره هوانوردی در این روزها در تلاش ایجاد مسیر جدید از حریم فضایی چین به هندوستان می‌باشد.
توسعه میدان هوایی بین‌المللی هرات، احداث میدان هوایی لوگر، توسعه میدان هوایی نیمروز برای اتصال منطقه‌ای و توسعه میدان هوایی کابل از برنامه‌های آینده اداره هوانوردی است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا