آخرین اخبارمطالب معلوماتی

سکس ۲۵میلیون دالری امپراتور جاپان

در شامگاه پنج‌شبنه امپراتور ناروهیتوی جاپان قرار است سنتی باستانی و بسیار مخفیانه را برگزار کند که صدها میلیون‌ «ین» هزینه برمی‌دارد که صرف چند ضیافت‌ شده و او طی آن با «الهه خورشید» رازآلودی شب را می‌گذراند.

در شامگاه پنج‌شبنه امپراتور ناروهیتوی جاپان قرار است سنتی باستانی و بسیار مخفیانه را برگزار کند که صدها میلیون‌ «ین» هزینه برمی‌دارد که صرف چند ضیافت‌ شده و او طی آن با «الهه خورشید» رازآلودی شب را می‌گذراند.
این سنت که یک‌بار در دوران حکومت هر امپراتور اتفاق می‌افتد «دایجوسای» نام دارد و ظاهراً برای قدردانی به خاطر برداشت خوب محصول، عبادت برای صلح و امنیت ملت و میزبانی از الهگان باستانی خاندان خویش است.
حداقل این چیزی است که کارشناسان و مقامات جاپانی درباره آن می‌گویند.
گفته می‌شود این مراسم خصوصی که ۲.۸ میلیارد «ین» از مالیات شهروندان هزینه برمی‌دارد، مهم‌ترین سنت جانشینی است که هر امپراتور اجرا می‌کند.
با این‌حال، باعث بروز انتقاداتی هم شده است، نه فقط به خاطر طبیعت مخفیانه و خرج گزاف آن بلکه همچنین به خاطر گمانه‌زنی‌ها درباره این که امپراتور از تختی تجملاتی که برای این مراسم ساخته شده و به ساختمان منحصر به فرد آن آورده می‌شود استفاده خواهد کرد تا با الهه خورشید همبستر شود.
مشخص نیست این الهه کیست یا چگونه انتخاب می‌شود.
به گزارش آسوشیتدپرس، بعضی از کارشناسان معتقدند از این تخت استفاده می‌شود تا امپراتور بتواند با الهه خورشید همبستر شده تا به الوهیت دست یابد. دیگران می‌گوید این مراسم صرفاً برای استراحت کردن الهه خورشید تعبیه شده و امپراتور حتی به او دست هم نمی‌زند.
جان برین، جاپان شناس، به سی‌ان‌ان گفت در دهه ۱۹۲۰ میلادی باور رایج در کشور این بود که امپراتور با الهه خورشید همبستر می‌شود.
او گفت دو سالون اصلی که برای این مراسم استفاده می‌شود با تختی پوشیده در پارچه‌های ابریشمی آراسته شده و ظاهراً امپراتور روی تخت می‌خوابد، خود را در ملافه‌های ابریشمی پوشانده و منتظر الهه خورشید می‌شود تا از بهشت پایین آمده و به بدن وی وارد شود.
با این وجود، در سال ۱۹۹۰ وقتی امپراتور سابق آکی‌هیتو پدر امپراتور کنونی این سنت را انجام داد، خاندان امپراتوری به کل این فرضیه را رد کردند و گفتند امپراتور روی هیچ کدام از تخت‌ها نمی‌خوابد.
بلکه این تخت‌ها برای آن تعبیه شده است تا «از الهه خورشید خسته از سفر از بهشت به زمین استقبال کنند.»
توشیکی کایفو نخست‌وزیر وقت، پیش از دایجوسای سال ۱۹۹۰ گفت: «آنگونه که ما می‌دانیم، این تخت معروف جایگاهی مقدس برای اجداد امپراتور است که استراحت کنند.»
مقامات همچنین این ادعا را رد کرده‌اند که امپراتور از تخت استفاده می‌کند تا به الوهیت دست یابد.
تلویزیون جاپان امپراتور ناروهیتو را نشان داد که با دستیارانش بدرقه می‌شد و آهسته راهرو را پیمود تا نهایتاً پشت پرده‌های سفید ورودی یوکیدن (یکی از دو سالون اصلی اشاره شده برای مراسم) ناپدید شد.
قرار بود او محرمانه برای صلح و برداشت محصول پربار رو به مقدس‌ترین معبد جاپان در شهر ایسه دعا کند، معبدی که به باور جاپانی‌ها محل سکونت الهه خورشید است، و بعد در ارتباطی نمادین هدایایی را به محضر وی اعطا کند. پس از استراحت کوتاهی، وی قرار است مراسمی مشابه را در سالون اصلی دیگر نیز برگزار نماید.
این ساختمان که دایجوکیو نام دارد معبدی پیچیده از به هم پیوستن ۳۰ سازه مختلف در اندازه‌های گوناگون است، از جمله دو سالون اصلی که برای این مراسم ساخته شده و بعد از آن تخریب خواهد شد.
تنها ساخت این سازه‌ها چیزی حدود ۱۸ میلیون دالر هزینه بر‌می‌دارد و هزینه کل مراسم به ۲۵ میلیون دالر می‌رسد.
هزینه مراسم توسط دولت تامین می‌شود. این سنت وقتی جاپان توسط اربابان جنگ اداره می‌شد و سلطنت پول و قدرت اندکی داشت، کمرنگ‌تر شد و بعد از غیبتی ۲۰۰ ساله دوباره در دوران قدرت گرفتن خاندان توکوگاوا احیا شد که از قرن هفدهم تا قرن نوزدهم بر جاپان حکم راندند.
به هر صورت منازعات و انتقادها از تامین منابع مالی این سنت مذهبی توسط دولت فعلی ادامه دارد.
سال گذشته گروهی متشکل از بیش از ۲۰۰ نفر دعوایی حقوقی را علیه دولت به راه انداختند و گفتند تامین مالی مراسم در تناقض با اصل جدایی حکومت از دین در قانون اساسی است. دولت زمان جنگ مذهب شینتو را برای ترویج تجاوز‌گری‌های استعمارگرانه خویش به مرامی فاشیستی تبدیل کرده است.
دولت شینزو آبه می‌گوید گرچه این مراسم بیش از اندازه مذهبی است تا وظیفه رسمی امپراتور باشد، اما مراسم جانشینی «به شدت مهمی» برای سلطنت موروثی کشور است که در قانون اساسی نگاشته شده و به همین خاطر در راستای منافع عموم مردم و نیازمند تامین مالی توسط دولت است. در پی سنت پایه‌گذاری شده توسط دولت وقت در یکی از مراسم سال‌های گذشته، هزینه‌های مراسم تحت عنوان «مخارج کاخ» پرداخت می‌شود که معمولاً خرج نگهداری از کاخ و برگزاری مراسم و جشن‌های آن می‌شود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا