آخرین اخبارافغانستانپاکستانروند صلحسیاستصلح

قریشی به عبدالله:

سیاست ما تغییر کرده، به دنبال تسلط طالبان نیستیم

خبرگزاری دید: وزیر امور خارجه پاکستان در دیدار با داکتر عبدالله رییس شورای عالی مصالحه ملی، تصریح کرده که سیاست کشورش تغییر کرده و اکنون اسلام‌آباد به دنبال تسلط طالبان به افغانستان نیست.


شاه محمود قریشی وزیر امور خارجه پاکستان عصر روز گذشته(جمعه ۲۸ جوزا) در حاشیه نشست مجمع دیپلماسی انتالیا با داکتر عبدالله دیدار کرد.
طبق اعلام سپیدار، در این دیدار دو طرف در باره‌ تلاش‌های صلح، همکاری‌های مشترک میان دو کشور و آخرین تحولات سیاسی-امنیتی در افغانستان و منطقه بحث و تبادل نظر کردند.
خبرنامه سپیدار افزوده: آقای قریشی در صحبت‌های خود تأکید کرد که کشورش طرف‌دار حل سیاسی قضیه افغانستان از طریق گفت‌‌وگو می‌باشد و به هیچ‌صورت طرف‌دار حل نظامی یا تسلط نظامی طالبان نیست. او همچنان گفت که پاکستان آماده است افغانستان را در رسیدن به صلح کمک نماید.
بر بنیاد این خبرنامه، آقای قریشی افزوده که سیاست پاکستان در منطقه تغییر کرده است. پاکستان برای توسعه و اتصال منطقه‌ای دید اقتصاد محور در منطقه را دنبال می‌کند و تحقق این دیدگاه مستلزم صلح و ثبات در افغانستان می‌باشد.
در همین حال، داکتر عبدالله خواستار سهم گیری بیشتر پاکستان در روند صلح افغانستان شده است.
گفتنی است که دو طرف بر آغاز گفت‌وگوهای معنی‌دار و استفاده از فرصت پیش آمده برای رسیدن به صلح تاکید کرده‌اند.
اخیراً حمدالله محب مشاور امنیت ملی کشور پاکستان را به گسترش قلمروش با استفاده از گروه طالبان متهم کرده و گفته بود که این کشور شدیداً در امور داخلی افغانستان مداخله می‌کند.

نوشته های مشابه

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا