آخرین اخبارافغانستانسیاستگزارش

فرزندان شهید کاظمی در گفت‌وگو با خبرگزاری دید:

سید مصطفی کاظمی معمار وحدت ملی بود/ پرونده‌های ترورهای زنجیره‌ای بازگشایی شود

فرزندان شهید کاظمی با تأکید به بازگشایی پرونده حادثه تروریستی بغلان، می‌گویند که شهید سید مصطفی کاظمی حلقه وصل تمام اقوام افغانستان و معمار وحدت ملی بود.

فرزندان شهید کاظمی با تأکید به بازگشایی پرونده حادثه تروریستی بغلان، می‌گویند که شهید سید مصطفی کاظمی حلقه وصل تمام اقوام افغانستان و معمار وحدت ملی بود.
سید مسعود کاظمی فرزند ارشد شهید سید مصطفی کاظمی در گفت‌وگو با خبرگزاری دید، با بیان اینکه شهید کاظمی شخصیت چند بعدی داشت، اظهار داشت که نقش این شهید هم در دوره جهاد و مقاومت قابل تعمق است و هم در دوران پس از آن و وزارت تجارت که یکی از موفق‌ترین وزارت‌خانه‌ها بود.
کاظمی افزود: وزارت تجارت در زمان مدیریت شهید کاظمی دستاوردهای زیادی داشت که از آسان‌سازی ثبت شرکت‌های تجاری، آسان‌سازی کارهای تجارتی، ایجاد اداره آیسا و موارد دیگر را می‌توان از جمله این دستاورد‌ها خواند.
وی همچنین بندرچابهار را یکی از دستاوردهای شهید کاظمی خواند و تصریح کرد: شخصیت مردمی کاظمی در دوران وکالت در مجلس نمایندگان شکوفا شد و همانگونه که می‌گفت باید در دسترخوان مردم تغییر ایجاد کرد، در همان راستا حرکت کرد، اما در سفر به بغلان دشمنان کوردل که نمی‌خواستند این اصل تحقق یابد، او را به شهادت رساندند.
رییس بنیاد شهید کاظمی با اشاره به حادثه تروریستی بغلان اظهار داشت: پرونده‌های حوادث تروریستی در کل به‌خصوص حادثه بغلان مبهم باقی مانده و ما تلاش‌های زیادی کردیم که اصل قضیه روشن شود، اما چه در حکومت آقای کرزی و چه در دوران اشرف غنی زمینه آن فراهم نشد.
سید مسعود کاظمی گفت: رهبران و شخصیت‌هایی که در ترورهای زنجیره‌ای به شهادت رسانده شده، از متن مردم برخاسته و پایه‌های کلان مردمی داشته‌اند و خواست همین مردم افغانستان است که این پرونده‌ها روشن‌سازی شود تا بدانند که این حوادث از کجا منشاء گرفته و به کجا ختم شده است.
در همین حال، سید جمال کاظمی فرزند دیگر شهید کاظمی در صحبت با خبرگزاری دید گفت: اگر بخواهیم در دو بعد سیاسی و اقتصادی روی شخصیت شهید کاظمی تمرکز کنیم در بعد سیاسی تأکید وی روی وحدت و صلح بوده و در دوره‌های مختلف حلقه وصل اقوام مختلف بود.
کاظمی با بیان این که شهید کاظمی معمار وحدت ملی بود، افزود: پروژه بندر چابهار، سرینا، کوکاکولا گوشه‌ای از دستاوردهای شهید کاظمی بود که تلاش داشت واردات کم شود و صادرات افزایش یابد.
وی در پیوند به حادثه بغلان تصریح کرد: ما به این نتیجه رسیده‌ایم که علت ترور‌های زنجیره‌ای در افغانستان همین است کسانی که بخواهند در افغانستان خدمت کنند و به آرمان و خط فکری شهدا توجه نمایند، از میان برداشته می‌شوند.
فرزند شهید کاظمی اظهار داشت: پرونده‌های ترورهای زنجیره‌ای به صورتی می‌شود روی دست گرفته شود که رهبران جمهوری اسلامی افغانستان به این فکر برسند که همه ما ادامه دهنده راه شهدا هستیم و ترسی از بازگشایی آن نداشته باشند، زیرا این موضوع خواست مردم است و می‌تواند جلو ترورهای زنجیره‌ای بعدی را بگیرد.
شهید سید مصطفی کاظمی شخصیت نامی و سیاست‌مدار کشور دوازده سال قبل از امروز در یک حمله تروریستی در بغلان با جمعی از نمایندگان مردم در پارلمان و شهروندان بغلان به شهادت رسید.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا