آخرین اخبارافغانستاناقتصاد و توسعه

سیستم ترافیک کشور الکترونیکی می‌شود

وزارت مخابرات و تکنالوجی معلوماتی و وزارت امور داخله، تفاهمنامه الکترونیکی سازی سیستم ترافیک کشور را امضاء کردند.


وزارت مخابرات و تکنالوجی معلوماتی و وزارت امور داخله، تفاهمنامه الکترونیکی سازی سیستم ترافیک کشور را امضاء کردند.
به گزارش خبرگزاری دید، شهزاد آریوبی وزیر مخابرات و تکنالوجی معلوماتی که امروز (یک‌شنبه، ۲۵ قوس) در یک کنفرانس خبری مشترک با ویس احمد برمک وزیر امور داخله در مرکز اطلاعات و رسانه‌های حکومت صحبت می‌کرد، گفت که این برنامه توسط اداره «آسان خدمت» وزارت مخابرات و تکنالوجی معلوماتی به هدف برقی‌سازی خدمات ترافیک شهری، تسهیل و تسریع خدمات و جلب رضایت مراجعین ریاست عمومی پولیس ترافیک و مدیریت ترافیک کابل راه‌اندازی می‌شود.
این سیستم جدید، دارنده‌‌گان و رانندگان وسایط نقلیه را کمک خواهد کرد تا با سهولت هر چه بیشتر جواز رانندگی و جواز سیر خویش را به شکل کارت‌های هوشمند در یافت کنند.
وزیر مخابرات همچنان گفت که وصل تمامی گمرکات کشور به سیستم مرکزی ترافیک، دیجیتل‌سازی اسناد آرشیف شده از حادثات ترافیکی و جوازهای رانندگی و ایجاد مرکز واحد برای عرضه خدمات عامه، از اهداف اساسی تفاهمنامه همکای میان وزارت مخابرات و وزارت امور داخله است.
وزیر امور داخله نیز امضای تفاهمنامه همکاری با وزارت مخابرات را در زمینه الکترونیکی سازی سیستم ترافیک کشور جزئی از برنامه چهار ساله اصلاحات در این وزارت دانست و گفت: با استفاده از این تکنالوجی شفافیت بیشتر به وجود خواهد آمد و با فساد به گونه موثر تر مبارزه خواهد شد.

نوشته های مشابه

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا