آخرین اخبارافغانستانزنانسیاست

سیگار: افغانستان یکی از خطرناکترین کشورها برای زنان است

اداره بازرس ویژه امریکا برای بازسازی افغانستان (سیگار) می‌گوید به رغم پیشرفت‌ها، افغانستان یکی از چالش‌برانگیزترین مکان‌ها برای زنان در جهان است. در همین حال سفارت امریکا می‌گوید از سال ۲۰۰۲ تا ۲۰۲۰ میلادی، ۷۸۵ میلیون دالر در بخش تقویت حضور زنان سرمایه‌گذاری کرده است.

به گزارش خبرگزاری دید، اداره بازرس ویژه امریکا برای بازسازی افغانستان (سیگار) به تازگی در گزارشی می‌گوید که به رغم پیشرفت‌های واقعی، افغانستان همچنان یکی از پرچالش‌‌ترین مکان‌ها برای زنان در جهان است.
در گزارش سیگار آمده است: افغانستان با نسبت مرگ و میر بلند مادران، خشونت مبتنی بر جنسیت و دسترسی محدود به آموزش و مراقبت‌های بهداشتی، همچنان یکی از چالش برانگیزترین مکان‌ها برای زن بودن در جهان است.
در همین حال، راس ویلسون کاردار سفارت امریکا در کابل می‌گوید که ایالات متحده به تعهدات خود نسبت به زنان افغان ثابت قدم است.
راس ویلسون گفت: از ۲۰۰۲ تا ۲۰۲۰، ما بیش از ۷۸۵ میلیون دالر برای بهبود بهداشت، تحصیل، مشارکت سیاسی و اقتصادی و دسترسی به عدالت زنان افغانستان سرمایه‌گذاری کردیم.
وی افزود که زنان در سراسر جهان به طور نامتناسب تحت تأثیر فقر، ناامنی و آزار و اذیت قرار می‌گیرند. زنان افغان در استفاده از حقوق اساسی خود با موانع مهم فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و امنیتی روبرو هستند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا