آخرین اخبارافغانستانسیاست

سیگار: قطع کمک‌ها موجب فروپاشی دولت افغانستان می‌شود

اداره بازرس ویژه امریکا برای بازسازی افغانستان (سیگار) هشدار داده است که قطع بیشتر کمک‌ها به افغانستان باعث سقوط دولت افغانستان و بازگشت این کشور به دهه ۱۹۹۰ خواهد شد.


به نقل از رویترز، جان اف ساپکو بازرس ویژه امریکا برای بازسازی افغانستان می‌گوید، در صورت قطع بیشتر کمک‌های ایالات متحده و سایر کشورها به افغانستان، دولت این کشور سقوط می‌کند و این کشور به دهه ۹۰ باز خواهد گشت.
ساپکو گفته است: هشتاد درصد بودجه افغانستان از سوی ایالات متحده و سایر کمک‌کنندگان بین‌المللی تأمین می‌شود. اگر به هر دلیلی کمک‌کنندگان به کاهش بودجه خود ادامه دهد … همان‌طور که می‌دانید این باعث نابودی ناگهانی دولت افغانستان می‌شود.
وی با اشاره به سال‌های ۱۹۷۹و ۸۹ میلادی، وقتی اتحاد شوروی به اشغال خود و کمک‌هایش پایان داد، هشدار داد که «تاریخ تکرار» خواهد شد.
ایالات متحده که به تدریج کمک‌های خود را به افغانستان کاهش می‌دهد، وعده کمک ۶۰۰ میلیون دالری برای یک سال داد، اما نصف آن‌ را به پیشرفت‌ها در مذاکرات صلح بین طالبان و حکومت افغانستان وابسته کرده است.
به گفته ساپکو، اگر این کمک‌ها صورت نگیرد، دولت افغانستان در جنگ علیه طالبان و سایر افراط‌گرایان تحت فشار شدید قرار خواهد گرفت.
بازرس ویژه امریکا برای بازسازی افغانستان افزوده است: حتی طالبان درک کرده‌اند که واقعاً به حمایت‌های خارجی نیاز دارند. بدون آن، دولت سقوط می‌کند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا