آخرین اخباراجتماعاسلایدشوافغانستان

شامگاه خونین کابل در روز میلاد‌النبی؛ آمار قربانیان بیش از ۱۰۰ نفر است


حمله انفجاری بر مراسم گرامی‌داشت روز میلاد‌النبی در یکی از سالون‌ها در شمال شهر کابل، شام خونینی را برای باشندگان این شهر رقم زده و دست کم ۴۰ کشته و ۸۰ زخمی برجای گذاشت
انفجار زمانی رخ داد که شمار زیادی در یکی از سالون‌های هوتل اورانوس برای تجلیل از ۱۲ ربیع‌الاول؛ سالروز ولادت پیامبر اسلام گرد هم آمده بودند.
به گزارش خبرگزاری دید، چندی بود که شهر کابل در آرامش نسبی نفس می‌کشید. این انفجار دوباره شهر را خونین کرده و یکی از شام‌های دردناک دیگر را به گراف حملات تروریستی افزود.
آمار ارائه شده قربانیان از دو نهاد دولتی متفاوت است.
وزارت صحت عامه کشته شدن ۴۰ تن و زخم برداشتن ۸۰ تن را در نتیجه این حمله خونین تایید می‌کند، ولی وزارت داخله گفته است که در اثر آن ۵۰ نفر کشته و زخمی شده است.
سخنگوی وزارت داخله به رسانه‌ها گفته است که پولیس تحقیقات خود را در این مورد آغاز کرده است و آمار نهایی پس از تحقیقات روشن خواهد شد.
در همین حال، برخی شاهدان عینی می‌گویند که نظر به ابعاد انفجار و تجمع مردم در یک محل بسته، تاثیر آن چند برابر بوده و آمار قربانیان بالا است.
آنچه از عکس‌ها و ویدئوهای منتشر شده نیز بر می‌آید، حاکی از شدت انفجار و بلند بودن آمار قربانیان رویداد است.
انفجار در حالی صورت گرفت که جمعی از مردم برای تجلیل از میلاد پیامبر اسلام در یکی از سالون‌های این هوتل گرد هم آمده بودند.
هرچند تاکنون گروه یا فردی مسئولیت رویداد را به دوش نگرفته، ولی براساس آنچه در گذشته اتفاق افتاده است انتظار می‌رود مسئولیت این انفجار خونین را نیز گروه داعش به دوش بگیرد.
از سویی هم، ریاست جمهوری با نشر پیامی انفجار را محکوم کرده و انجام آن را در مراسم گرامی‌داشت از ولادت پیامبر، دشمنی با اسلام و حضرت محمد خوانده است.
با این همه، چندی بود که کابل در آرامش نسبی به سر می‌برد و حمله تروریستی بزرگی در آن اتفاق نیفتاده بود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا