آخرین اخباراسلایدشوافغانستانخبر های مهمروند صلحسیاست

رییس شورای عالی مصالحه ملی:

شروع مذاکرات یک قدم تاریخی برای افغانستان است/ ادامه خشنوت‌ها بر روان مردم تاثیر منفی می‌گذارد

رییس شورای عالی مصالحه‌ ملی در یک نشست خبری که در دوحه، پایتخت قطر دایر گردید، شروع گفت‌وگوهای میان‌افغانی را برای افغانستان یک قدم تارخی خوانده و گفت که با شروع مذاکرات انتظار می‌رود سطح خشونت‌ها به صورت قابل ملاحظه کاهش پیدا کند.

به گزارش خبرگزاری دید، عبدالله عبدالله رییس شورای عالی مصالحه ملی امروز یک‌شنبه (۲۳ سنبله) در نشست خبری دوحه، گفت: «ممکن است میان دو طرف اختلاف‌ نظرهای زیادی وجود داشته باشد، اما مهم این است که هردو طرف با حوصله‌مندی گفت‌وگوها را تا یک راه حل صلح‌آمیز ادامه دهند.»
رییس شورای عالی مصالحه ملی با بیان این که هیئت مذاکره‌کننده دولت افغانستان با روحیه کافی و نیت تأمین صلح در این روند سهم گرفته‌ است، گفت: اگر مذاکرات به شیوه‌ مسالمت‌آمیز ادامه پیدا کند، هردو طرف برنده خواهد بود و بازنده‌ای در این روند وجود نخواهد داشت.
عبدالله یک‎بار دیگر خاطرنشان کرد که جنگ راه حل نیست و ادامه خشونت‌ها و افزایش تلفات، تأثیر منفی به روند مذاکرات صلح برجای خواهد گذاشت. او تصریح کرد: برخی از وقایع که در جریان مذاکرات صورت می‌گیرد، بر روان مردم تأثیر منفی می‌گذارد.
همچنان، محمدمعصوم استانکزی رییس هیئت مذاکره‌کننده دولت که نیز در این نشست خبری صحبت می‌کرد، گفت که پس از پایان نشست افتتاحیه، اولین نشست رسمی بین هیئت دولت و طالبان برگزار شد و در آن روی برخی از موضوعات توافق‌‌های ابتدایی نیز صورت گرفته است.
استانکزی گفت که تفاهمات شامل ایجاد گروه‌های تماس بین دو طرف بوده است. وی اضافه کرد: دو طرف روی آماد‌گی‌ها برای نشست‌های بعدی کار می‌کنند.
نشست افتتاحی گفت‌وگوهای میان‌افغانی روز گذشته (۲۲ سنبله) با حضور وزیران و نماینده‌گان چندین کشور در دوحه پایتخت قطر برگزار گردید. در این نشست عبدالله عبدالله رییس شورای عالی مصالحه، مایک پمئو وزیر خارجه ایالات متحده امریکا، ملاعبدالغنی برادر معاون سیاسی گروه طالبان و همچنان وزیران و نمایندگان کشورهای منطقه و کشورهای دخیل در قضایای افغانستان صحبت کردند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا