آخرین اخبارافغانستاناقتصاد و توسعهسیاست

ششمین نشست کمیسیون مرزی ایران و افغانستان در کابل به کار آغاز کرد

ششمین نشست مشترک کمیسیون مرزی ایران و افغانستان امروز یکشنبه(۲۰ میزان) در کابل برگزار شده و روی موضوعاتی چون تامنیت امنیت مرزها، هماهنگی‌های بیشتر میان مسئولان مرزی، افتتاح پل دوم در مرز دو کشور و مسایلی دیگر گفت‌وگو می‌شود.

به گزارش خبرگزاری دید، میرویس ناب معین سیاسی وزارت امور خارجه با هیئت ایرانی به سرپرستی بهادر امینیان سفیر ایران در کابل که جهت برگزاری ششمین نشست کمیسیون مشترک مرزی به کابل سفر کردند، دیدار کرد.
معین سیاسی وزارت امور خارجه در این دیدار گفت که برگزاری نشست کمیسیون مشترک سرحدی از اهمیت خاص در این مقطع زمانی برخوردار است و یقین داریم که این نشست برای تأمین امنیت بیشتر سرحدات، جلوگیری از قاچاق انسان و مواد مخدر، جلوگیری از بروز حوادث ناگوار و دلخراش در امتداد مرزها و توسعه بیشتر مبادلات تجاری میان دو کشور موثر می‌باشد.
معین سیاسی وزارت امور خارجه بیان کرد که‌ ما آمادهٔ توسعه همکاری‌ها هستیم و می‌خواهیم از ظرفیت ایران در زمینه‌های مختلف برای رشد اقتصادی کشور استفاده کنیم.
بهادر امینیان سفیر ایران در کابل نیز گفت: کمیسیون مشترک نقش تسهیل‌کننده داشته و هیئت ایرانی از ادارات مختلف ایران در این کمیسیون اشتراک دارند که این نشانهٔ عزم ایران برای همکاری در بخش‌های مختلف با دولت افغانستان می‌باشد.
در ادامه آقای سیدحسین شفیعی نمایندهٔ خاص وزارت راه و شهرسازی ایران برای افغانستان گفت که جانب ایران آمادگی دارد تا خط آهن خواف- هرات را در ماه آینده افتتاح کند و همچنین زمینهٔ پروازهای متعدد را میان افغانستان و ایران فراهم نماید.

نوشته های مشابه

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا