آخرین اخبارافغانستاناقتصاد و توسعه

شفاخانه کووید-۱۹ پولیس در بلخ افتتاح شد

شفاخانه ۲۰ بستر کرونا در مزارشریف با حضور فرهاد عظیمی والی آن ولایت که به مبلغ ۱میلیون و ۷ صد هزار دالر امریکایی ساخته شده است، افتتاح شد.

به گزارش خبرگزاری دید، شفاخانه کووید-۱۹ در بلخ با حضور مقامات وزارت وزارت داخله، والی بلخ و برخی مقامات محلی این ولایت روز گذشته افتتاح شد.
این شفاخانه ۲۰ بستر مربوط پولیس است و منسوبین پولیس ولایات شمال که مبتلا به کرونا شوند، در آن درمان خواهند شد.
جنرال محمد آصف برومند رییس صحت وزارت داخله کشور با حضور خود در افتتاحیه شفاخانه بیست بستر کووید- ۱۹ در ولایت بلخ گفت: این بیمارستان تداوی کرونا با تجهیزات مدرن و لابراتوارهای تشخیصیه که در تمام عرصه‌های صحی عرضه خدمات می‌کند به مبلغ یک میلیون و هفتصد هزار دالر امریکایی ساخته شده است.
وی افزود: وزارت داخله افغانستان بعد از افتتاح شفاخانه ۲۰۰ بستر کووید-۱۹ مرکزی پلان احداث هفت بیمارستان پنجاه بستر تداوی کرونا را در ولایات کشور داشت.
برومند ادامه داد: این شفاخانه با پرسونل مسلکی صحی و ادویه با کیفیت برای سربازان پنج ولایت سمت شمال کشور عرضه خدمات می‌کند.
درهمین حال، ریاض درمل معین اکمالاتی وزارت داخله کشور اظهار داشت: شفاخانه بیست بستر تداوی کرونا برای نیروهای امنیتی بوده که شاهد احداث سومین بیمارستان کووید- ۱۹ پولیس در کشور می‌باشیم‌.
وی خاطر نشان ساخت: در آینده نزدیک این شفاخانه به پنجاه بستر ارتقا خواهد یافت و برای نیروهای اردوی ملی و امنیت عرضه خدمات خواهد داشت.

نوشته های مشابه

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا