آخرین اخباراسلایدشوافغانستانپاکستانخبر های مهمسیاست

احمد ولی مسعود:

شفافیت در پروسه‌های صلح و انتخابات وجود ندارد/ تیم ارگ به مردم پول توزیع می‌کند

رییس تیم انتخاباتی وفاق ملی با بیان اینکه شفافیت در پروسه‌های صلح و انتخابات وجود ندارد گفت که اشرف غنی در سفرهای ولایتی که با پول بیت‌المال انجام می‌شود به مردم پول توزیع می‌کند.

رییس تیم انتخاباتی وفاق ملی با بیان اینکه شفافیت در پروسه‌های صلح و انتخابات وجود ندارد گفت که اشرف غنی در سفرهای ولایتی که با پول بیت‌المال انجام می‌شود به مردم پول توزیع می‌کند.
به گزارش خبرگزاری دید، احمد ولی مسعود نامزد انتخابات ریاست جمهوری امروز (چهارشنبه ۲۶ سرطان) در نشستی با انتقاد تند از عملکردهای حکومت وحدت ملی گفت: مردم افغانستان پنج سال تحت حاکمیت رژیمی زندگی کردند که غرق در فساد مالی، اخلاقی، سیاسی، قومی و سایر فسادها بود.
مسعود افزود: حکومت غنی در یک سال اخیر غرق در این است که چگونه انتخابات را مهندسی کند.
وی تصریح کرد: سفرهای ولایتی ارگ از پول بیت‌المال صورت می‌گیرد و کمپاین می‌کند که حتی برای مردم پول توزیع می‌کند و از آنها امضا و تعهد رأی می‌گیرد.
رییس تیم انتخاباتی وفاق ملی با اشاره به افتتاح پروژه‌ها از سوی غنی گفت: بنام افتتاح پروژه کمپاین می‌شود آنهم پروژه‌هایی که چندین‌بار افتتاح شده است.
احمد ولی مسعود اظهار داشت: پروسه‌های صلح و انتخابات شفاف نیست و مردم در جریان قرار ندارد که سوال پیش می‌آید صلح با چه کسی انجام می‌شود و با چه کسی تفاهم شده، در حالیکه قربانی اصلی جنگ مردم افغانستان می‌باشد.
مسعود با اشاره به مذاکرات صلح دوحه افزود: هیئتی که از کابل رفته بود از آنها به عنوان حسن نیت استقبال شد، اما مذاکرات اصلی پشت درهای بسته صورت می‌گیرد که ما نمی‌دانیم طرف مذاکره چه کسانی هستند.
وی تصریح کرد: هیچ میدانی اکنون مربوط به مردم افغانستان نیست، نه صلح و نه انتخابات و نه هم موارد دیگر.
نامزد انتخابات ریاست جمهوری اظهار داشت: نگاه مردم ما صلح‌آمیز اما نگاه سیاسیون سیاسی است و هر کس به پیمانه منافع خود آنرا تغییر می‌دهد .
احمد ولی مسعود با تأکید بر اینکه در موضوع صلح تعادل نیاز است افزود: حکومت وحدت ملی در ۵ سال اخیر حتی نتوانست در درون حکومت خود صلح کند.
مسعود همچنین با تأکید به برگزاری شفاف انتخابات گفت: تا هنوز تضمینی برای شفاف برگزار شدن انتخابات وجود ندارد و تیم ارگ در تلاش است تا این‌بار به شکل کمپیوتری در آمار رأی تقلب به خرج دهد.
وی با بیان اینکه حکومت به خواست‌های مردم افغانستان توجه نکرد در حالیکه پس از اول جوزا کاملا غیر قانونی است تصریح کرد: نگرانی ما اینست که فاجعه انتخابات ۲۰۱۴ تکرار نشود.
رییس تیم وفاق ملی در پایان به برگزاری انتخابات شفاف تأکید کرد و گفت: تحت سایه حکومت وحدت ملی انتخابات شفاف نخواهد بود، چون حتی پایه‌های این حکومت بر اساس تقلب گذاشته شده است.
این گفته‌ها در حالی مطرح می‌شود که موعد کاری حکومت وحدت ملی در اول جوزا ختم شده بود، اما غنی همچنان در ارگ باقی ماند و به خواست‌های مردم و نامزدان توجهی نکرد.

نوشته های مشابه

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا