آخرین اخبارافغانستانامنیت و حوادثسیاست

حمدالله محب:

شهادت پیلوت‌های ما مردم را سوک نشاند/ دولت همواره از صلح با عزت حمایت می‌کند

حمدالله محب مشاور امنیت ملی کشور در پیامی به مناسبت کشته شدن شماری از سربازان و پیلوت‌ها ضمن غمشریکی، تصریح کرده که دولت افغانستان همواره از صلح پایدار حمایت می‌کند.


به گزارش خبرگزاری دید، حمدالله محب مشاور امنیت ملی در پیامی به مناسبت کشته شدن شماری از نظامیان و پیلوت‌های قوای هوایی در حادثه سقوط دو فروند هلیکوپتر در هلمند، ابراز غمشریکی کرده است.
متن کامل پیام:
پیام‌ مشاور امنیت ملی در رابطه به شهادت پیلوتان و سربازان شجاع حادثه دیروز هلمند
خبر نهایت اسف‌بار و اندوهگین که از اثر اتفاق پیش‌آمده بالای دو هلیکوپتر نیروهای امنیتی و دفاعی کشور در ولایت هلمند که سبب شهادت شماری از پیلوتان و سربازان شجاع و وطندوست کشور گردید، ملت بزرگ افغانستان و مردم مان را در سوگ نشاند.
سربازان، فرماندهان و پیلوتان شجاع و نترس قوای دفاعی و امنیتی افغانستان بدون‌وقفه و شب‌و‌روز در دفاع از عزت و شرف این خاک، مرز و بوم و علیه تروریست‌های داخلی و خارجی مبارزه می‌کنند و قربانی می‌دهند.
دولت جمهوری اسلامی افغانستان در کنار قدردانی از شجاعت و فداکاری‌های نیروهای امنیتی و دفاعی کشور متعهد به حفظ جان و مال مردم افغانستان بوده و از این قربانی‌ ‌و فداکاری‌ها تا پای جان حراست و حفاظت می‌نماید.
با وجودی ‌که گروه طالبان حملات و جنایات شان را شدت بخشیده که سبب تخریب تاسیسات عامه، بلندرفتن تلفات ملکی آواره‌شدن هزاران خانواده گردیده اما سربازان شجاع کشور در کنار مردم و در حمایت مردم گام‌به‌گام حضور فعال دارند.
با این‌حال دولت جمهوری اسلامی افغانستان همچنین حامی و پشتیبان صلح با عزت و آتش‌بس دایمی‌ بوده که در آن رفاه، آرامش و ترقی افغانستان نهفته است.
مراتب همدردی و غم‌شریکی خود را به خانواده‌های شهدا، نیروهای امنیتی و‌دفاعی کشور و ملت نجیب افغانستان ابراز داشته و به زخمیان این رویداد از خداوند منان شفای عاجل‌ و کامل تمنا دارم.
داکتر حمدالله محب مشاور امنیت ملی جمهوری اسلامی افغانستان

نوشته های مشابه

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا