آخرین اخباراسلایدشوافغانستانسیاستگزارش

شهید سلیمانی قهرمان مبارزه با داعش بود/ نقش سلیمانی در شکست امریکا برجسته است

رسول شهزاد – کابل
خبرگزاری دید: سخنرانان در همایش گرامی داشت از دومین سالروز ترور شهید قاسم سلیمانی در کابل، بر نقش او در شکست امریکا در افغانستان و قهرمانی‌اش در مبارزه با داعش در منطقه تاکید کردند.

همایش یادبود از دومین سالروز ترور شهید سلیمانی امروز سه‌شنبه(۱۴جدی) با حضور شخصیت‌های سیاسی و فرهنگی برگزار شده و سخنرانان نقش او را در مبارزه با داعش برجسته عنوان کردند.
سید عیسی حسینی مزاری رییس مرکز فرهنگی تبیان در این همایش گفت که تلاش‌های فرا جغرافیایی سلیمانی باعث تعضیف داعش در منطقه شد.
حسینی مزاری گفت: قاسم سلیمانی در رابطه به افغانستان خدمات زیادی انجام داده است که می‌توان وی را قهرمان افعانستان در مبارزه با داعش خواند‌.
آقای مزاری همچنان گفت که شهید سلیمانی یک شخصیت فرا مذهبی و فرا کشوری بود. او به معنی حقیقی کلمه یک مسلمان بوده و این ویژگی او باعث محبوبیت او در جهان شد که امروز در اکثر کشورها از او یاد بود می‌شود.
رییس تبیان، شهید سلیمانی را یک شخصیت فرا حزبی، فرا ملیتی، فرا مذهبی خواند و گفت تلاش‌های شهید سلیمانی باعث ایجاد اخوت اسلامی در میان مسلمانان شده است. او در طول عمرش دغدغه ملت‌های مسلمان را در سر داشت و برای رفع مشکلات شان تلاش می‌کرد.
آقای مزاری در ادامه صحبت‌هایش افزود که شهید سلیمانی برای دفاع از حقوق ایزدی‌ها و پیروان سایر ادیان مبارزه کرد. او حتا در کشورهای غیر اسلامی برای دفاع از حقوق بشر و انسانیت کار می‌کرد.
وی در ادامه گفت که هم طا-لبان و هم گروه‌های دیگر باید از خط مبارزاتی آقای سلیمانی پیروی کنند.
آقای مزاری هشدار داد کسانی که مدعی شکست امریکا است باید بدانند که هنوز کار تمام نشده کسانی که علیه امریکا مبارزه کردند باید بدانند که در برابر یک جنگ نرم و بزرگ قرار گرفته‌اند که در راس آن امریکا است و کشورهای غربی از آن حمایت می‌کند.
آقای مزاری با اشاره به وضعیت فعلی کشور گفت که کسانی که مدعی پیروزی و شکست امریکا هستند نباید در برابر تهدیدهای امریکا زانو بزنند باید با جدیت علیه امریکا ایستادگی کنند و و با ایجاد یک حکومت همه شمول و دولت فراگیر از تمام جریان‌ها زمینه حل بحران را فراهم سازند.
در همین حال، سید حسین عالمی بلخی وزیر پیشین مهاجرین و عودت کنندگان گفت: شهید قاسم سلیمانی در برابر یک دشمن بزرگ و قدرت مند قرار گرفت و تا آخرین لحظات عمرش علیه امریکا مبارزه کرد.
وی افزود که مبارزات قاسم سلیمانی علیه داعش در عراق و سوریه ریشه‌های این گروه تروریستی را از بین برد و گرنه امروز در جاده‌های تهران و کابل این گروه جنایت خلق می‌کرد.

آقای عالمی از مردم افغانستان خواست تا قدر زحمات و تلاش‌های صلح جویانه شهید سلیمانی را دانسته و برای رسیدن به پیروزی باید راه آن شهید را دنبال کنند.
آقای عالمی همچنان گفت که حالا زمان تعامل و همکاری فرا رسیده و مردم افغانستان در شرایط حساسی به سر می‌برند و نباید اجازه بدهند که یک بار دیگر یک کشور خارجی بیاید و صفحه جدیدی در تاریخ کشور رقم بزند. او از تمام مردم افغانستان خواست که عزم شان را جزم کنند و نگذارند که امریکا و هیچ کشور دیگر خارجی در امور داخلی افغانستان مداخله کند.
آقای عالمی با اشاره به حمایت جامعه تشیع افغانستان از «امارت اسلامی» گفت: این جای تاسف است که امارت اسلامی به این روحیه تعامل و حمایت‌های جامعه تشیع پاسخی نداده است. ما امیدواریم که در آینده نزدیک پاسخ قناعت بخشی از سوی مقامات امارت اسلامی دریافت کنیم.
شهید جنرال قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران ایران در ۱۳ جدی سال ۱۳۹۸ خورشیدی هنگام خروج از میدان هوایی بغداد توسط حمله پهپادی امریکا به دستور مستقیم دونالد ترامپ ترور شد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا