آخرین اخباراسلایدشوجهانخبر های مهمسیاست

تأکید شورای امنیت سازمان ملل بر آغاز گفت‌وگوهای میان‌افغانی

شورای امنیت سازمان ملل متحد با استقبال از اقدامات حکومت افغانستان و گروه طالبان برای ختم جنگ، بر آغاز هرچه عاجل مذاکرات میان‌افغانی پافشاری کرد.

شورای امنیت سازمان ملل متحد با استقبال از اقدامات حکومت افغانستان و گروه طالبان برای ختم جنگ، بر آغاز هرچه عاجل مذاکرات میان‌افغانی پافشاری کرد.
به گزارش خبرگزاری دید، اعضای شورای امنیت سازمان ملل متحد در بیانیه‌ای از اقدامات حکومت افغانستان و طالبان برای شروع گفت‌وگوهای میان‌افغانی، به خصوص تطبیق آزادی نسبی زندانیان و تسهیل زمینه برای مذاکرات مستقیم اسقبال کرد.
اعضای این شورا خواستار آزادی زندانیان باقی مانده در روزهای آینده و کاهش خشونت‌ها برای آغاز هرچه عاجل گفت‌وگوهای میان‌افغانی شدند.
این سازمان همچنان از توافق میان رییس جمهور غنی و عبدالله عبدالله رییس شورای عالی مصالحه ملی برای ختم بن‌بست سیاسی استقبال نموده ابراز امیدواری کرده که این امر منجر به شروع به موقع گفت‌وگوهای میان‌افغانی شود.
این شورا همچنان نسبت به افزایش خشونت‌ها که از غیرنظامیان قربانی می‌گیرد، ابراز نگرانی می‌کند و می‌افزاید حملات هدفمند بالای افراد ملکی، شفاخانه‌ها، پرسونل حقوق بشری و صحی غیرقابل قبول است و عاملان آن باید مجازات شود.
شورای امنیت ملل متحد همچنان نگرانی جدی خود را نسبت به حضور داعش و دیگر گروه‌های تروریستی در افغانستان و افزایش کشت و تولید و قاچاق مواد مخدر ابراز داشت.
اعضای شورای امنیت در ادامه از تلاش‌ها برای پیشرفت اتصال منطقه‌ای، توسعه و بازسازی افغانستان که برای ثبات دایمی و اقتصادی این کشور حیاتی است، استقبال کرد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا