آخرین اخبارافغانستانسیاست

شورای عالی صلح باید منحل شود

شماری از اعضای مجلس نمایندگان روند صلح را نا کارآمد خوانده و تاکید بر منحل شدن شورای عالی صلح کردند.
به گزارش خبرگزاری دید، به باور اعضای مجلس نمایندگان، شورای عالی صلح یک جریان حکومتی است و گروه‌های مخالف دولت در پیوستن به این پروسه تمایل نشان نمی‌دهند.
به اساس گزارش‌ها، مسئولان شورای عالی‌ صلح که در نشست عمومی مجلس فرا خوانده شده بودند، حاضر نشدند.
لالی حمید زی نماینده مردم قندهار در مجلس نمایند گفت:« شورای عالی صلح حکومتی است و به همین علت روند صلح به نتیجه نمی‌رسد و تا حال صد میلیون دالر مصرف شده، اما هیچ دستاورد برای آوردن مخالفان به صلح نداشته و باید این شورا لغو شود.»
همچنان فوزیه کوفی نماینده دیگر مجلس نیز شورای عالی صلح را ناکارآمد خواند و افزود که این پروسه هیچ دستاورد برای ثبات کشور نداشته و نمی‌تواند کاری در این زمینه انجام دهد.
این در حالی است که شماری از نمایندگان برای استیضاح رییس عمومی امنیت ملی امضا جمع‌آوری می‌کردند که عده‌ای دیگر نمایندگان مخالفت کردند.
اما عبدالرئوف ابراهمی «استیضاح، استجواب و استماع را از صلاحیت‌های مجلس نماینده‌گان دانسته افزود که رییس امنیت ملی روز شنبه استجواب شده و باید به نگرانی‌های مجلس پاسخ دهد.»
گفتنی است که در نشست استجوابیه چند روز پیش مجلس، رییس امنیت ملی نیز فرا خوانده شده بود، ولی به جای او معاونش به مجلس آمد که اجازه حضور در نشست را نیافت.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا