آخرین اخباراسلایدشوافغانستانخبر های مهمسیاست

«شورای عالی مقاومت ملی جمهوری اسلامی افغانستان» اعلام موجودیت کرد

عطا محمد نور با نشر اعلامیه‌ای در صفحه رسمی فیسبوکش از ایجاد «شورای عالی مقاومت ملی جمهوری اسلامی افغانستان» خبر داده است.
به گزارش خبرگزاری دید، عطا محمد نور از سیاسیون کشور با نشر اعلامیه‌ای، از ایجاد «شورای عالی مقاومت ملی جمهوری اسلامی افغانستان» خبر داده است.

در این اعلامیه آمده است که جمعی از احزاب، گروه‌ها و شخصیت‌های مطرح کشور پس از مشوره جبهه‌‌ای را تحت عنوان «شورای عالی مقاومت ملی جمهوری اسلامی افغانستان» تاسیس نموده است، همچمنان، کمیته‌ موظف گردیده است تا گفت‌‌وگوها را با بقیه شخصیت‌ها، احزاب و گروه‌ها آغاز نماید.
در اعلامیه، راستای کاری شورا در دو جهت سیاسی و نظامی تبیین شده است: برنامه کاری این جبهه به دو بخش عمده سیاسی و نظامی تدوین گردیده است. بدون شک، ترجیح ما رسیدن به یک صلح پایدار از راه سیاسی است.
همچنان در بخشی دیگر از اعلامیه، از طا-لبان دعوت به گفت‌وگو شده و از آنان خواسته که به جنگ پایان دهند.
طا-لبان تاکنون واکنشی در مورد این اعلامیه از خود نشان نداده‌اند.
متن کامل اعلامیه:
«اعلاميه شورای عالی مقاومت ملی جمهوری اسلامی افغانستان
بسم الله الرحمن الرحیم
الحمد لله والصلاة والسلام علی سیدنا رسول الله و علی آله و صحبه ومن بهدیه اهتدی وبعد :

بد بختانه درین اواخر کشور عزیزما افغانستان در اثر بی کفایتى‌، تک ‌روی‌، انحصارگری و فساد گسترده و در نتیجه یک معامله نامردانه، خاینانه و غادرانه دچار بى‌نظمی و بى‌نظامی گردید و شیرازه دولت از هم پاشید. نهادهای امنیتی، خدماتی و اداری همه سقوط کردند و ملت دردمند مارا با فقر، بیچارگی، بی امنیتی ونگرانی‌های گوناگون مواجه ساخت.
بدون تردید این وضعیت برای هیچ هموطن با ایمان و با احساس ما قابل تحمل نیست.
ازین رو جمعی از احزاب، گروه‌ها و شخصیت‌های مطرح و دلسوز کشور احساس مسئولیت نموده و برای رهایی کشور و ملت از این وضعیت ذلتبار باهم مشوره نموده و جبهه‌‌ای را تحت عنوان « شورای عالی مقاومت ملی جمهوری اسلامی افغانستان» تاسیس نموده و با عزم راسخ وارد صحنه شده‌اند.
همچمنان، کمیته‌ا‌ی موظف گردیده است تا گفت‌وگوها را با بقیه شخصیت‌ها، احزاب و گروه‌ها آغاز نماید.
برنامه کاری این جبهه به دو بخش عمده سیاسی و نظامی تدوین گردیده است. بدون شک، ترجیح ما رسیدن به یک صلح پایدار از راه سیاسی است.
الف – تلاش‌های سیاسی
«شورای عالی مقاومت ملی جمهوری اسلامی افغانستان» در نظر دارد قضاياى كشور از طريق سياسى حل وفصل گردد. بنابر این آغاز مجدد مذاکرات دارای اهمیت فوق العاده است. این مذاکرات باید بمنظور رسیدن به یک صلح پایدار وباعزت که متضمن اعاده جمهوریت مبتنی بر اصول اسلامی و به میان آوردن یک نظام منتخب با مشارکت عادلانه همه اقوام وجریان‌ها و اقشار مختلف جامعه ومتضمن تامین حقوق اساسی شهروندان، خصوصاً زنان و اطفال و معلولین و اقلیت‌ها باشد.

ب – تلاش‌هاى دفاعی:
در صورتی‌كه جانب مقابل و حامیان شان به چنین راه حل تن ندهند، ما به ناچار به بخش دوم مبارزه ( فعالیتهای نظامی) متوسل خواهیم شد. باید خاطرنشان ساخت که مسئولیت و پیامدهای آن به دوش جانب مقابل خواهد بود.
شورای عالی مقاومت ملی جمهوری اسلامی افغانستان متعهد است كه يک هيئت حقيقت ياب تعيين نمايد تا عوامل سقوط ناگهانى نظام جمهورى اسلامى را بررسى نموده، كسانى را كه در اين معامله ننگين دست داشته شناسايى و بعنوان خاينین ملى به ملت بزرگ افغانستان معرفى نماید.
«شورای عالی مقاومت ملی جمهوری اسلامی افغانستان» ان شاء الله دراین راستا از تمام امکانات و وسایل مشروع استفاده نموده و بخاطر کسب رضای الله (ج) ونجات کشور وملت از هیچگونه مساعی دریغ نخواهد کرد.
ج – خواسته‌ها:
«شورای عالی مقاومت ملی جمهوری اسلامی افغانستان» ضمن تقدیر از ایستادگی‌، جانفشانی‌ و دلیری‌های مردم آزاده‌ کشور، به ویژه زنان و جوانان در برابر وضعیت اسفبار کنونی، به ارواح پاک تمام شهدایی که در این راه جان‌های شان را فدا نموده اند، درود می‌فرستد و از مردم کشور تقاضا می‌نماید كه خودرا براى يک مقاومت دشوار و دراز مدت در برابر استبداد داخلى و تجاوز و اشغالگرى خارجى آماده کنند.

«شورای عالی مقاومت ملی جمهوری اسلامی افغانستان» از موقف جامعه جهانی برای به رسمیت نشناختن گروه طالبان تقدیر می‌کند و از سازمان ملل متحد و همه كشورهاى جهان مي‌خواهد كه حكومت يكجانبه، استبدادى وضد وحدت ملى گروه طالبان را كه در آن حقوق اقوام و زنان با عزت كشور – كه نيمى از پيكر جامعه ما را تشكيل مي‌دهد – مذاهب و زبان‌هاى رسمی ناديده گرفته شده ونيمى از كابينه آن مشمول تحريم‌هاى سازمان ملل متحد و برخى كشورهاى جهان مي‌باشند، به رسميت نشناسند وفشار لازم را بالای آنها براى پذیرش يک حكومت همه شمول وارد سازند.
«شورای عالی مقاومت ملی جمهوری اسلامی افغانستان» از تحريک طالبان نيز می‌خواهد تا كشتار سيستماتيک ودستگيرى فعالين نظامى وامنيتى حكومت قبلى را متوقف سازند. همچنان از آزار واذيت مردم و كوچ‌هاى اجبارى و تصاحب املاک واموال مردم وخشونت عليه شهروندان كشور دست برداشته ومذاكرات مستقيم وسازنده را با «شورای عالی مقاومت ملی جمهوری اسلامی افغانستان» آغاز نمايند.
«شورای عالی مقاومت ملی جمهوری اسلامی افغانستان» از جامعه جهانى ونهادهاى كمک رسان جهان، تقاضا مى نمايد تامردم افغانستان را بطور مستقيم مورد كمكهاى بشر دوستانه قرار دهند.
ومن الله التوفیق
شورای عالی مقاومت ملی جمهوری اسلامی افغانستان»

نوشته های مشابه

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا