آخرین اخباراسلایدشوافغانستانخبر های مهمروند صلحسیاست

شورای مصالحه: تحلیل و توحید طرح‌های صلح نهایی شده است

شورای عالی مصالحه ملی اعلام کرد که کار کمیته‌ تهیه و توحید پیش‌نویس طرح صلح پایان یافته و تحلیل و توحید طرح‌ها نهایی شده است. در طرح نهایی بر اصل نظام جمهوری اسلامی، حقوق اساسی و بنیادی شهروندان، حقوق بشر و پایان جنگ تاکید شده است.


به گزارش خبرگزاری دید، شورای عالی مصالحه ملی اعلام کرد که کار کمیته‌ تهیه و توحید پیش‌نویس طرح صلح کمیته‌ رهبری شورای عالی مصالحه‌ ملی، روز پنجشنبه(۱۹ حمل) پایان یافت.
در اعلامیه شورای عالی مصالحه آمده است که این نشست‌ها که به ریاست محمد یونس قانونی عضو رهبری شورای عالی مصالحه‌ ملی برگزار گردید، پس از پنج جلسه کار تحلیل و توحید نظریات و دیگاه‌های مطرح شده در طرح‌هایی که از جانب احزاب سیاسی، حکومت، نهادهای جامعه‌ مدنی، رسانه‌ها و شهروندان کشور به شورای عالی مصالحه‌ ملی رسیده بود، نهایی شد.
به نقل از اعلامیه، قرار است کمیته‌ تهیه و توحید طرح صلح، روز شنبه آخرین نشست خود را برای تدقیق دیدگاه‌های جمع‌آوری شده برگزار کند. پس از تدقیق، مسوده‌ طرح صلح به نشست کمیته‌ رهبری شورای عالی مصالحه‌ ملی ارایه می‌شود.
اعلامیه افزوده: در این طرح به صورت کلی؛ بر اصل نظام جمهوری اسلامی، حقوق اساسی و بنیادی شهروندان، حقوق بشر، انتخابات بر اساس اصل یک فرد یک رأی، مشارکت عادلانه و معنادار همه در نظام، پایان دایمی جنگ و خشونت در کشور و ضمانت‌های قوی منطقه‌ای و بین‌المللی برای تطبیق موافقت‌نامه صلح در صورت توافق تأکید شده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا