آخرین اخبارجهانسیاست

جنرال مک‌کریستال:

شورش در امریکا مانند ظهور القاعده در افغانستان است

استنلی مک‌کریستال جنرال بازنشسته امریکایی شورش و حمله هواداران دونالد ترامپ به کانگرس آن کشور را با ظهور القاعده در افغانستان مقایسه کرده و گفته است در هر دو حالت مردم از رهبری پیروی کردند که خشونت خود را توجیه می‌کند.

جنرال مک‌کریستال
به نقل از دیلی میل، استنلی مک‌کریستال جنرال بازنشستۀ امریکایی که سابقۀ خدمت در افغانستان را نیز دارد شورش و حمله هواداران رییس جمهور ترامپ را به اوایل ظهور القاعده در افغانستان همانند کرد و هشدار داد که ایالات متحده به سمت شورش داخلی روان است.
مک‌کریستال گفته است: «شباهت‌های وحشتناکی بین ظهور گروه تروریستی مسئول حملات تروریستی ۱۱ سپتمبر و محاصره خشونت‌آمیز هفته گذشته در پایتخت امریکا وجود دارد که باعث کشته شدن ۵ تن و موجی شوک در سراسر جهان شد».
وی افزوده است از آنجا که این جنبش افراطی تحت فشارهای فزاینده نیروی اجرای قانون در روزها و هفته‌های آینده قرار دارد، اعضای آن احتمالاً به خاطر امنیت به سلول‌های تنگ‌تر و محکم‌تر عقب‌نشینی می کنند و این باعث می‌شود آن‌ها حرفه‌ای‌تر و رادیکال‌تر شوند.
این جنرال امریکایی در ادامه می‌گوید که حتی اگر ترامپ صحنه را ترک کند، این جنبش رادیکال که ترامپ به ایجاد آن کمک کرد، انسجام و حرکت خود را دارد و ممکن منتظر رهبر دیگری باشند.
گفتنی است که هوادارن ترامپ هفته‌ گذشته برای تغییر نتیجه انتخابات امریکا به ساختمان کانگرس یورش بردند که در نتیجه ۵ تن کشته شد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا