آخرین اخبارافغانستانسیاستصلح

ستیغ:

شکایات انتخاباتی تا انتصاب کمیشنران جدید معطل می‌ماند

محمد علی ستیغ رییس دبیرخانه و سرپرست کمیسیون شکایات انتخاباتی در یک نشست خبری پس ازچاشت امروز( پنجشنبه ۲۵ دلو) گفت که امور کاری این کمیسیون به صورت نورمال تا انتصاب کمیشنران جدید ادامه خواهد یافت.

محمد علی ستیغ رییس دبیرخانه و سرپرست کمیسیون شکایات انتخاباتی در یک نشست خبری پس ازچاشت امروز( پنجشنبه ۲۵ دلو) گفت که امور کاری این کمیسیون به صورت نورمال تا انتصاب کمیشنران جدید ادامه خواهد یافت.
به گزارش خبرگزاری دید، محمد علی ستیغ رییس دبیرخانه و سرپرست کمیسیون شکایات انتخاباتی در این نشست خبری گفت که بعد از تعدیل و توشیح قانون انتخابات توسط فرمان تقنینی شماره (۱۹) مورخ ۲۳ / دلو / ۱۳۹۷ رییس جمهور؛ کمیشنران کمیسیون‌های انتخاباتی از وظایف شان عزل گردیدند و الی تعیین کمیشنران جدید، به اساس قانون روسای دارالانشاها به حیث سرپرست مسئولیت پیش برد امورات کاری کمیسیون‌های انتخاباتی را به عهده دارند.
آقای ستیغ افزود به جز از تصمیم‌گیری روی قضایا که مربوط به اعضای کمیسیون می‌باشد، دیگر تمامی مراحل رسیدگی به شکایت‌های انتخاباتی از قبیل ثبت، تصنیف، تحقیق، تحلیل و تدقیق که از صلاحیت های وظیفه‌ای ریاست دارالاانشای کمیسیون شکایات انتخاباتی می‌باشد، به صورت نورمال به پیش برده خواهد شد.
وی از آمادگی کمیسیون شکایات انتخاباتی مبنی بر دریافت شکایات و اعتراضات علیه لیست ابتدایی کاندیدان ریاست جمهوری یاد آوری نموده و گفت: کمیسیون شکایات انتخاباتی؛ آماده دریافت شکایات و اعتراضات علیه لیست ابتدایی کاندیدان ریاست جمهوری در میعاد قانونی آن می‌باشد و همچنان از تهیه و تصویب پلان‌های عملیاتی و بودجوی برای انتخابات‌های پیش رو؛ انتخابات ریاست جمهوری، ولسی جرگه ولایت غزنی، شورای ولایتی و شورای ولسوالی‌ها در سال ۱۳۹۸ اطمینان داد.
آقای ستیغ در مورد آخرین کارکرد و فیصله‌ها و تصامیم کمیشنران اسبق معلومات مفصل ارائه نموده و افزود؛ قضایای ۱۸ ولایت نهایی گردیده و از طرف کمیسیون مستقل انتخابات نتایج آن اعلام شده است. رییس دبیرخانه کمیسیون شکایات علاوه کرد که قضایای ولایات غور، بادغیس، لوگر و حوزه انتخاباتی سیک‌ها نهایی شده و نتیجه آن جهت اعلام به کمیسیون مستقل انتخابات ارسال گردیده است.
به گفته وی، قضایای ولایات پکتیا، بلخ و هرات مراحل تخنیکی شان تکمیل شده و آماده اتخاذ تصامیم نهایی است وقضایای متباقی ولایات همانند بغلان، هلمند، میدان وردک، کندز، پکتیکا، قندهار، ننگرهار، کابل و حوزه کوچی‌ها تحت کار است که بعد از تعیین کمیشنران جدید روی قضایای ولایات باقی مانده تصمیم نهایی گرفته خواهد شد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا