اسلایدشوافغانستان

شکست طالبان در ولسوالی اندر؛ ۶۹ طالب کشته شدند!


مقام‌های امنیتی در ولایت غزنی می‌گویند، در نتیجه عملیات نیروهای امنیتی کشور در ولسوالی اندر این ولایت طی ۲۴ ساعت گذشته ۶۹ طالب مسلح کشته شده‌اند.
محمد زمان، فرمانده پولیس ولایت غزنی به خبرگزاری دید می‌گوید: حملات گروهی طالبان بر ولسوالی اندر این ولایت از سه روز گذشته بدین‌سو آغاز شده بود که روز گذشته حمله طالبان عقب زده شده و تلفاتی سنگینی به این گروه وارد شده است.
به گفته وی، در این عملیات که به همکاری نیروهای هوایی و زمینی کشور انجام شد، به شمول ۴ فرمانده مشهور این گروه ۶۹ طالب مسلح کشته و ۱۷ تن دیگر زخم برداشتند.
از سوی هم یک منبع امنیتی که نخواست نامی از وی برده شود از تاخیر در ارسال نیروی کمکی انتقاد کرده، گفت:« ما تقریبا ۱۴ ساعت قبل مقامات امنیتی را از حمله تهاجمی طالبان بر این ولسوالی اطلاع داده بودیم، اما درست ۳۰ ساعت بعد؛ زمانی که طالبان ساختمان ولسوالی را محاصره کرده بود و ولسوال اندر نیز به شدت زخمی شده بود، نیروهای کمکی رسیدند.»
این منبع از حکومت خواست تا زمان برطرف شدن تمامی تهدیدات امنیتی بر این ولسوالی تعدادی از نیروهای امنیتی را در این ولسوالی مستقر کنند.
سه روز قبل یک گروه ۶۰۰ نفری طالبان بر ولسوالی اندر ولایت غزنی حمله کرده بودند که نیروهای امنیتی پس از ۲ روز درگیری موفق شدند تا حملات گروه طالبان را دفع کنند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا