آخرین اخباراجتماعافغانستانفرهنگ عامه

صالح: به جای سینمای پارک مرکز فرهنگی ساخته می‌شود

کار تخریب ساختمان سینمای پارک واقع در شهر نو کابل امروز عملاً از سوی شهرداری کابل آغاز شد. این سینما در دوره شاهی ساخته شده و بیشتر آثار سینمایی خانوادگی را نمایش می‌داد.
به گزارش خبرگزاری دید، کار تخریب سینمای پارک در شهر نو کابل امروز یکشنبه(۱۸عقرب) عملاً از سوی شهرداری کابل آغاز شد.
این سالون سینما در دوره نظام شاهی در کشور ساخته شده و یکی از مراکز پخش آثار سینمایی معتبر بود.
اما اخیراً شایعاتی حول تخریب این سالون سینما در کشور به ویژه شهر کابل دست به دست می‌شود مبنی بر این که به جای سالون عروسی یا مرکز تجارتی اعمار خواهد شد.

ولی امرالله صالح معاون اول ریاست جمهوری با رد این شایعات می‌گوید که به جای آن مرکز فرهنگی ساخته خواهد شد، نه مرکز تجارتی یا سالون عروسی.
صالح در پستی فیسبوکی نوشته: در جای سینمای پارک سالون عروسی ساخته نخواهد شد. بلند منزل ساخته نخواهد شد. به کدام تجار پاک و یا ناپاک به فروش نخواهد رسید. غرفه‌های غذای سردستی گذاشته نخواهد شد. در جای سینمای پارک یک محل فرهنگی که در آن نشست‌های فرهنگی در بهترین وجه آن برگزار گردد، ساخته خواهد شد.
معاون اول ریاست جمهوری این محل را جایی تعریف کرده که در آن شهروندان کابل می‌توانند حضور بیابند و لذت معنوی ببرند.
صالح: جایی که شهریان کابل اعم از زن و مرد در رفتن به آن عار نداشته باشند و از حضور در آن لذت معنوی ببرند و تمام سهولت‌های شهری و مدنی در آن باشد.
هرچند آقای صالح گفته که در این سالون سینما آخرین باری که خانواده‌ای برای دیدن فلم رفته شاید دوره داوودخان یا پیش از آن بوده، اما سینمای پارک تا آخر دوره حکومت کمونستی در سال ۱۳۷۱ خورشیدی فعال بود و آثار سینمایی معتبر با دوبله فارسی به نمایش گذاشته می‌شد.
امرالله صالح در این خصوص نوشته: آخرین باری که در تعمیر کنونی خانواده‌ای به دیدن فلم رفته بود دوره داوود خان شهید بود و شاید قبل آن. این محل مدروک[متروک] از سال ۱۳۷۲ تا حال محل فروش مواد مخدر و استراحت معتادین بود. من بنای کدام سینما را نه بلکه یک مدروکه‌ای[متروکه] معتادین را ویران می‌کنم.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا