آخرین اخبارافغانستانحکومت

صالح: طب عدلی دچار فروپاشی و فساد شده است

معاون نخست ریاست‌ جمهوری می‌گوید طب عدلی بدون اجازه از ریاست تحقیقات جنایی جسد یک مجرم را تحویل خانواده و دوستانش کرده است. به گفته او، این نهاد به دلایل نامعلومی دچار فروپاشی و فساد شده است.

به گزارش خبرگزاری دید، امرالله صالح معاون نخست ریاست‌ جمهوری امروز یک‌شنبه (۱۴ جدی) در گزارش جلسه شش‌ونیم بامداد خود، گفته است: مجیب‌الرحمان یکی از مجرمین رهاشده از زندان در دوران کرونا دیروز می‌خواست موتر آقای خاکسار نماینده مردم تخار را دزدی نماید.
صالح در این مورد افزوده است: «موصوف توسط محافظان وکیل کشته شد اما چهار نفر از شریکان جرم پس از درگیری کوتاه موفق به دزدی موتر شدند».
و اما، معاون نخست می‌گوید: خبر شدم که طب عدلی بدون اجازه از ریاست تحقیقات جنایی جسد مجیب الرحمان را تحویل خانواده و یا هم همکارانش نموده است.
به گفته او، «متاسفانه نهاد طب عدلی بنابر هر دلیلی که است و ما دقیق نمی‌دانیم دچار فروپاشی و فساد شده است، از صدها قطعه مکتوب که برای‌شان در ارتباط به تشریح جسد داده می‌شود به تعداد اندک آن پاسخ می‌دهند».
صالح از مافیایی شدن طب عدلی در کشور هشدار داده و می‌گوید: «در جوامعی که حلقات جرمی قوی می‌شوند طب عدلی را زیر کنترول مستقیم یا غیرمستقیم خویش قرار می‌دهند».
او ابراز امیدواری کرده است که «طب عدلی افغانستان به آن مرحله نرسیده باشد».

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا