آخرین اخباراسلایدشوافغانستانامنیت و حوادثسیاست

صالح: طراح حمله به دانشگاه کابل دستگیر گردید

صالح: طراح حمله به دانشگاه کابل بازداشت شد
معاون نخست ریاست ‌جمهوری می‌گوید طراح حمله بالای دانشگاه کابل بازداشت شده است. به گفته آقای صالح، این شخص عادل ولد محمدعارف نام دارد و در اصل از ولایت پنجشیر است و اما خانواده‌اش در پلچرخی زندگی می‌کند.

به گزارش خبرگزاری دید، امرالله صالح معاون نخست ریاست‌جمهوری امروز شنبه(۲۴ عقرب) در گزارش جلسه شش‌ونیم بامداد خود گفته است، کسی که حمله بالای دانشگاه کابل را انجام داد عادل نام دارد و دانشکده شرعیات را تا صنف سوم خوانده است که بعدا توسط ثناءالله عضو شبکه حقانی جذب گریده است.
به گفته او، «این‌هایی که این کار را کرده‌اند چند هویتی هستند حزب التحریر – طالب – داعش و همه. یعنی هر زمانی که نیاز بود از یک عنوان و لقب خاص کار گرفته‌اند».
آقای صالح افزوده است: «او (عادل) می‌گوید برایش گفته شد که کاری شود که این حکومت زیر فشار قرار گیرد. بدنام شود و در ذهن مردم ضعیف و ناکارا جلوه کند. گفته شد که این کارها با انجام عملیات بالای اهداف نظامی امکان‌پذیر نیست».
معاون نخست ریاست ‌جمهوری تصریح کرده است: «عادل در اصل از ولایت پنجشیر است و خانواده‌اش در پلچرخی زندگی می‌کند. مردم محله‌ شان می‌گویند که او سه سال می‌شد که لادرک بود و آوازه بود که برای جنگ و تعلیمات بیرون رفته است.
به گفته معاون نخست ریاست‌ جمهوری، «عادل نام می‌گوید که اسلحه را از شبکه حقانی از ولایت خوست بدست آورده و هدایت برای شان توسط ثناءالله داده می‌شد».
در پی حمله‌ای که در ۱۲ عقرب سال روان بالای دانشگاه کابل انجام شد، ۲۲ تن جان باخته و بیش از ۲۷ تن دیگر مجروح گردیدند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا