آخرین اخباراسلایدشوافغانستانخبر های مهمسیاست

وحید عمر:

صدای حکمتیار از اسلام‌آباد، تلاش نافرجام برای تکرار تاریخ و براندازی نظام است

به دنبال سفر حکمتیار به پاکستان و دیدارهایش با نخست‌وزیر، وزیر امور خارجه و رؤسای هردو مجلس پارلمان آن کشور، اظهارات او مبنی بر این که «حکومت کابل» عامل ادامه جنگ است، وحید عمر مشاور رییس جمهور غنی در واکنش به آن می‌گوید که صدای حکمتیار از اسلام‌آباد، تلاش نافرجام برای تکرار تاریخ و براندازی نظام است.

به گزارش خبرگزاری دید، وحید عمر مشاور رییس جمهور روز چهارشنبه(۲۹میزان) در توییتی نوشته است که این «فلم وحشت‌ناک» را در عمر خود بسیار دیده‌ایم و در مقابل این «خیانت تکراری» در یک صف باید بسیج شد و صدا بلند کرد.
حکمتیار که در جریان سفر سه روزه‌اش در اسلام‌آباد به سر می‌برد، امروز در یک نشست خبری حکومت کنونی را «عامل» ادامه جنگ عنوان کرده است.
او هم‌چنان گفته است که «حکومت کابل» طرف‌دار ادامه جنگ است و صلح نمی‌خواهد. گلبدین حکمتیار بارها این سخنان را در کابل نیز به مناسبت‌های متعددی مطرح کرده است.
حکمتیار در نشست خبری‌اش در اسلام‌آباد اعلام کرد که امریکا در افغانستان شکست خورده است و هیچ راهی جز خروج ندارد. او تأکید کرد که بدون خروج خارجی‌ها از افغانستان صلح پایدار تأمین نمی‌شود.
با این حال، وحید عمر در توییتی در واکنش به سخنان حکمتیار نوشته است: «صدای حکمتیار از اسلام‌آباد تلاش نافرجام برای تکرار تاریخ و براندازی نظام است. این فلم وحشت‌ناک را در عمر خود به تکرار دیده‌ایم. در مقابل این خیانت تکراری در یک صف بسیج شویم و صدا بلند کنیم».
سفر حکمتیار طبق اعلام وزارت خارجه پاکستان، به هدف گفت‌وگو روی مسایل صلح افغانستان انجام شده است.
گلبدین حکمتیار با عمران‌خان، نخست‌وزیر، شاه‌محمود قریشی، وزیر امور خارجه، رییس مجلس‌ نمایندگان و رییس مجلس سنای پاکستان دیدار کرده است.
وزارت خارجه پاکستان به نقل از حکمتیار در اعلامیه‌ای نوشته بود که او در دیدار با قریشی گفته است که پاکستان را وطن دوم خود می‌داند.
حکمتیار نیز، دیدارش را با مقام‌های پاکستانی «سرنوشت‌ساز» توصیف کرده است. او هم‌چنان نقش پاکستان را در روند صلح برجسته خوانده و گفته است که اگر اسلام‌آباد نقش بازی نمی‌کرد، توافق‌نامه دوحه نبود و مذاکرات بین‌الافغانی آغاز نمی‌شد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا