آخرین اخبارافغانستانامنیت و حوادثسیاست

اسدالله خالد:

صلحی را نمی‌پذیریم که آغازگر یک جنگ دیگر باشد

سرپرست وزارت دفاع ملی می‌گوید که قوای امنیتی کشور توانایی دارند تا در برابر بحران‌ها ایستاده و از توطئه دشمنان افغانستان جلوگیری کنند.

سرپرست وزارت دفاع ملی می‌گوید که قوای امنیتی کشور توانایی دارند تا در برابر بحران‌ها ایستاده و از توطئه دشمنان افغانستان جلوگیری کنند.
به گزارش خبرگزاری دید، اسدالله خالد سرپرست وزارت دفاع ملی دقایقی پیش در نشستی در کابل گفت: برقراری صلح در افغانستان باید دستاوردهای دو دهه اخیر را حفظ کند و صلحی را نمی‌پذیریم که آغازگر یک جنگ دیگر باشد.
خالد با بیان این که نیروهای امنیتی و دفاعی ضامن بقای صلح هستند، افزود: دستاوردهای ما حفظ خواهد شد و در گفت‌وگوهای صلح، خلاف خواست مردم چیزی را تحمیل کرده نمی‌توانند.
وی تصریح کرد: صلح شرایط خود را دارد و حقوق زنان، آزادی بیان و دستاوردهای گذشته باید حفظ شود و هیچ چیزی نمی‌تواند مانع آن شود.
سرپرست وزارت دفاع ملی اظهار داشت: دشمنان با لجاجت و غرور در باره از بین بردن اردو و قوای امنیتی افغانستان صحبت می‌کردند، در حالی این قوا مردمک چشم افغان‌ها است و ما نمی‌خواهیم اشتباه تاریخی را بار دیگر تکرار کنیم.
اسدالله خالد با اشاره به بی‌طرفی قوای امنیتی در انتخابات گفت: نیروهای امنیتی و دفاعی در انتخابات بی‌طرفی خود را حفظ کرد و هیچ دخالتی در آن نداشتند.
خالد افزود: سیاسیون افغانستان درایت این را دارند که از بروز بحران جلوگیری کنند و از سویی هم قوای امنیتی اکنون توانایی این را دارند که از توطئه دشمنان جلوگیری کنند.
وی پیرامون حضور زنان در صفوف نیروهای امنیتی و دفاعی تصریح کرد: هم‌اکنون تعداد زیادی از زنان در نهادهای امنیتی حضور دارند و ما متعهد هستیم که شرایط را برای آنان مهیا‌تر کنیم.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا