آخرین اخبارافغانستاناقتصاد و توسعه

صندوق بین‌المللی ملی پول ۳۷۰ میلیون دالر به افغانستان قرضه می‌دهد

صندوق بین‌المللی پول اعلام کرده که ۳۷۰ میلیون دالر به افغانستان قرضه می‌دهد. این قرضه به هدف حمایت از بهبود افغانستان از بیماری همه‌گیر کرونا و اصلاحات اقتصادی در کشور، پرداخت می‌شود.


به گزارش خبرگزاری دید، صندوق بین‌المللی پول روز گذشته جمعه (۱۶ عقرب) اعلام کرد که توافقنامه تسهیلات اعتباری تمدید شده ۳۷۰ میلیون دلاری را برای حمایت از افغانستان تصویب کرده است.
توافقنامه اهدای وام ۴۲ ماهه تسهیلات اعتباری گسترده با هدف حمایت از بهبود افغانستان از بیماری همه گیر «کووید-۱۹»، اصلاحات اقتصادی به این کشور پرداخت می‌شود.
«میتسوهیرو فوروساوا» معاون مالی صندوق بین‌المللی پول در این باره گفت: اقتصاد افغانستان به دنبال شیوع کرونا آسیب دیده است،‌ هر چند دولت این کشور برنامه‌هایی برای احیا و رشد اقتصادی در نظر گرفته است و برای کاهش آسیب باید به این کشور کمک صورت گیرد.
وی تاکید کرد: تاثیر مهلک کرونا بر اقتصاد افغانستان ادامه داشته و برای جلوگیری از بحران انسانی این کشور علاوه بر تصمیم‌های اقتصادی دولت نیازمند کمک‌های خارجی است.
پس از تصویب وام صندوق بین‌المللی پول، دولت افغانستان ۱۱۵ میلیون دالر دریافت خواهد کرد و تخصیص مابقی این پول به شرایط و اصلاحات مد نظر این سازمان بستگی خواهد داشت.
اصلاحات اقتصادی توسط تسهیلات اعتباری گسترده پشتیبانی شده و بر حفظ ثبات مالی کلان، رسیدگی به شکنندگی‌هایی که مانع رشد پایدار و کاهش فقر و پیشبرد خود اتکایی می‌شود، تمرکز یافته است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا